Nietypowe zachowanie routera - migające diody

Dzień dobry

Internet dostarcza nam firma Multimedia. W domu z internetu korzystają dwa komputery. Ja-jako administrator i brat poprze reuter Belkin. Od początku podłączenia urządzeń, diody na reuter-rze „komputera brata” pulsowały wyłącznie gdy korzystał z sieci ( intensywna pulsacja). Od pewnego czasu intensywnie pulsują cały czas, nawet gdy komputer jest wyłączony. :o Zmieniłam hasło dostępu na reuter-rze… jednak bezskutecznie. Diody pulsują, gdy tylko włączę modem. :frowning: Proszę o pomoc i ewentualną wskazówkę- co mogę zrobić by wszystko wróciło do poprzedniego stanu. Może powinniśmy zwrócić się do dostawcy Internetu o sprawdzenie łącza? Brat twierdzi, że nic „nie kombinował” w tej sprawie. Ja jednak nie wierzę smarkaczowi :evil: a niestety nie znam się aż tak bardzo na sieciach i urządzeniach, by dojść do winy takiego stanu- sama. :frowning: Dziękuję za zainteresowanie i liczę na pomoc znawców.

Anka skakanka

Moim zdaniem nie ma powodów do paniki. To normalne, że będzie sobie wszystko “mrugać”. Najprawdopodobniej są to róznego rodzaju multicasty i broadacasty docierające do Twojego routera (a nie “reutera”). W sieci oprócz pożądanego ruchu (transmisji unicast) “lata” mnóstwo syfu.

tak potwierdzam, ja tez mam router w MM, tam transmisja trwa nieprzerwanie, niezależnie czy ostateczny odbiorca jest podłączony czy tez nie.

ale tu chyba chodzi nie o sam ruter MM tylko o podpięty do niego drugi “domowy” jeśli jest to ruter z Access Pointem, warto przejrzeć logi, zazwyczaj rutery mają dostęp do ustawień i logów przez przeglądarkę i sprawdzić czy ktoś się nie podpina z zewnątrz po wifi. ewentualnie ograniczyć dostęp do rutera dla wybranych adresów MAC kart sieciowych kompów w domu