Nietypowy problem z internetem

Hej! Od jakiegoś czasu mam nietypowy problem z internetem. Mianowicie bardzo często, zwłaszcza wieczorami internet na laptopie odmawia posłuszeństwa: skype przerywa, strony się nie ładują albo robią to bardzo wolno, a przeglądarka się zawiesza. Czasem wystarczy wyłaczyć i właczyć WIFI i internet śmiga bez problemu, przynajmniej przez jakiś czas. Najlepsze jest to, że w tym samym czasie mogę bez żadnych problemów korzystać z internetu w telefonie, pobieranego z tego samego routera. Moja współlokatorka ma dokładnie to samo. Gdzie leży problem? Czy to wina routera? Obciążonej sieci czy o co chodzi? Jak można to ewentualnie ogarnąc? Bardzo proszę o łopatologiczne wytłumaczenie, bo jestem zielona w tym temacie :smiley:

Sterowniki do kart sieciowych w laptopach najnowsze??

Jaki router i ile sieci wokół

Witam, Ja bym sprobowa zmienić kanał Wi-Fi rutera najpierw? Pozdrawiam

Sprawdź najpierw smartfonem tą aplikacją: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=pl

Ile kanałów 2.4Ghz jest obłożonych w miejscu gdzie łączysz się z WiFi. (przez jakiś czas - skoro mówisz, że problem występuje po jakiejś chwili)

Jeżeli wszystkie to najlepszą opcją będzie zmiana ręczna kanału na routerze na najmniej obłożony.

Spróbuj również zwiększyć szerokość kanału z 20 na 40MHz (channel width) jeżeli oczywiście jest domyślnie na Auto, albo 20MHz.

 

Alternatywnym rozwiązaniem, ale noszącym ze sobą pewne koszty to nowy router, który obsługuje pasmo 5Ghz.

Trzeba pamiętać niestety, że łączące się z nim urządzenia też muszą posiadać wsparcie dla tego pasma, poza tym to pasmo jest bardziej podatne na wytłumianie przez np ściany i w innym pokoju zasięg może być, albo bardzo słaby, albo bez zasięgu.

 

Niektóre routery, w szczególności operatorów i TP-Linki maja auto (20/40Mhz), czyli same sobie wybierają, które pasmo lepsze co najczęściej konczy się problemami.