Nieustanne "krótkie" restarty internetu


(Immortaall) #1

Witam Was. Problem dotyczy mojego internetu, tzn. podczas oglądania filmików na Youtube buforuje się część filmu i pozostaje tak przez 5 sekund i dalej pobuforuje trochę i znów się zacina lub gdy gram w League Of Legends mam ciągłe reconnecty. Z moich obserwacji wynika, że internet "restartuje" się co parę minut na parę sekund, tzn. w routerze kolor się nie zmienia (z białego na czerwony) czyli problem nie może być związany z kablem czy routerem (bynajmniej mi się tak zdaje).

Tu z kolei moje pytanie - czy można sprawdzić czy jakiś program "ingeruje" w internet i "restartuje" go ? Czy coś takiego jest w ogóle możliwe i czy można to jakoś sprawdzić ?

Może ktoś z Was miał podobny problem i zna rozwiązanie ?

By the way - posiadam internet z Netii.


(Jimasek) #2

Co to za router - NetiaSpot?


(Immortaall) #3

Tak


(Jimasek) #4

Zmiana koloru na czerwony to utrata połączenia z internetem. Może być spowodowane zaszumieniem linii (stanem instalacji telefonicznej)


(Immortaall) #5

Ale napisałem że kolor się NIE zmienia :slight_smile:


(Jimasek) #6

Przepraszam źle zrozumiałem. Próbuj ping-ować adres routera i sprawdź czy ping przerywa na dystansie czy jest stabilny.


(Immortaall) #7

To znaczy ? Co dokładnie mam robić ?


(Jimasek) #8

ping 192.168.1.254 -t wpisane do cmd i patrz co się dzieje. Obok możesz wpisać ping wp.pl -t


(Immortaall) #9

Gdy wpisałem to " ping 192.168.1.254 -t " wszystko szło normalnie, ale gdy wpisałem to - " ping wp.pl -t " wyskoczyły mi 2 takie o to błędy - http://imageshack.us/photo/my-images/543/h1ky.jpg/


(Jimasek) #10

Dopisz do karty sieciowej w komputerze jakieś DNS-y np. 8.8.8.8 i 8.8.4.4 i spróbuj wtedy.


(Immortaall) #11

Gdzie w to wejść ? :slight_smile:


(Jimasek) #12

Uzupełniasz tylko DNS-y - LINK


(Immortaall) #13

Uzupełniłem, zaraz sprawdzę czy to coś pomogło. Dam jeszcze znać.

EDIT: Nic, dalej to samo.


(roobal) #14

DNSy nie są powodem utraty pakietów, gdyby był problem z DNSem, polecenie ping zwróciłoby komunikat unknown host. Zaloguj się do routera i sprawdź czy w ustawieniach protokołu PPP na interfejsie WAN masz aktywną opcję podtrzymywania łącza, z ang. keep alive (w niektórych routerach nazwano to always on).

Sprawdź też czy w routerze jest sekcja diagnostyczna i jeśli tak, to z niej pinguj komputery w internecie. Sprawdź też status routera i połączenia oraz statystyki adsl.

Uruchom jeszcze wiersz poleceń i podaj wynik poniższego polecenia :arrow: kopiowanie-wynikow-polecen-wiersza-polecen-windows-t499881.html

tracert dobreprogramy.pl

(Immortaall) #15

Jak mam zalogować się do routera ? Wpisać adres bramki domyślnej ? Bo jak tak robie to tam mogę się zalogować ale nic takiego o PPP itp. tematu nie ma :frowning:


(roobal) #16

Tak, właśnie w taki sposób.

Daj zrzut ekranu z ustawień interfejsu WAN (w zależności od producenta, może się to też nazywać Internet).


(Immortaall) #17

http://imageshack.us/photo/my-images/692/cbpo.jpg/?sa=0


(roobal) #18

Ten panel kontrolny zbyt bogaty w opcje nie jest, można się domyślać, że połączenie jest automatycznie utrzymywane przy życiu. Sprawdź jeszcze jak to wygląda, gdy dojdzie do zerwania połączenia.


(Immortaall) #19

To znaczy ?


(roobal) #20

Czego nie rozumiesz? Zobacz jak wygląda stan połączenia, gdy nie ma internetu, czy wyświetla się jakiś błąd itp.