Niezgodność towaru z umową, a zwrot pieniędzy?

Witam

Wielu by tak chciało… :stuck_out_tongue:

 

 

Ale to nie jest tak, że hop i chcę nowy bo się popsuło…

 

Resztę doczytaj sobie w ustawach

po pierwsze kiedy zakupiony? bo nie podałeś daty zakupu a jest to bardzo ważne.

po 2. co ma zasięg sieci do uzyskania GPS fix`a? w zależności od warunków pogodowych GPS może uzyskiwać prawidłowy sygnał nawet do 30 minut…

jeżeli masz jakiekolwiek problemy z siecią, transferem danych itp. to w pierwszej kolejności robi się factory reset żeby wykluczyć błędy w ustawieniach.

 

z rezygnacją z umowy kupna nie jest tak hop siup… dajesz letefon do sklepu, a oni i tak odsyłają go na ekspertyzę w wtedy dopiero ew. mogą Ci zwrócić kasę…

Telefon był zakupiony dokładnie 18 stycznia 2014 r. 

Przywracałem telefon do ustawień fabrycznych dwa razy, za każdym razem, prędzej czy później problem ponownie się pojawiał.

 

Czyli mogę jedynie domagać się wymiany telefonu na nowy.

Powiedzcie mi czy w moim przypadku lepiej skorzystać z gwarancji czy niezgodności towaru?

Tak, naprawdę nie wiem czy ma to większe znaczenia skoro towar i tak trafi do serwisu ? 

w twoim przypadku akurat masz utrudnione zadanie gdyż obowiązuje cię ustawa sprzed 25 grudnia tamtego roku… robisz wszystko na starych zasadach.

w tym momencie minoł rok, więc to na tobie spoczywa obowiązek udowodnienia sprzedawcy, że to nie z twojej winy telefon szwankuje.

krótko mówiąc, marne szanse że Ci oddadzą kasę.

 

p.s.

raczej gwarancja. ew. wgraj na nowo soft.

Na mój podobny problem z telefonem pomogła wymiana karty sim. Na to należy zwrócić uwagę przed podjęciem kroków prawnych.

Masz prawo żądać zwrotu gotówki nawet w pierwszej kolejności (o ile telefon nie był kupiony przed świętami w 2014), natomiast sprzedawca ma prawo to żądanie odrzucić i zaproponować w zamian naprawę bądź wymianę.

 

Opcja z żądaniem zwrotu gotówki jest gorsza o tyle, że przy opcjach pozostałych może ci się poszczęścić, i jeśli nie dostaniesz odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni od momentu, gdy otrzyma ją sklep, reklamacja zostaje automatycznie uznana za przyjętą. Przy zwrocie gotówki to nie działa.