i jeśli ciągle masz 512 zgłaszasz reklamację (jeśli zgłaszasz ją telefonicznie to oczywiście mówisz, zgodnie z prawdą zresztą, że:
w Twoim lokalu na innym komputerze (siostry, kolegi) jest taka sama prędkość
Twój komputer w innym lokalu osiąga max. prędkość wpisaną w umowę
(a mówisz tak wtedy, kiedy będą Ci próbowali udowodnić że z łączem ok tylko na Twoim komputerze sa programy p2p, wirusy i inne ‘cuda’ zajmujące dokładnie tyle łącza, ile brakuje do 1 MB)
ps.
mam nadzieję że wyłączyłeś przed pomiarem wszystkie programy ‘korzystające’ z internetu?
Wydaje mi się że trochę zeszliśmy z tematu. Nie chodzi tutaj o to, jaka ze względu na ‘możliwości techniczne’ jest max. prędkość neostrady w miejscowości, w której mieszka @zaku tylko o to, jaką podpisał umowę i czy TP SA się z tej umowy wywiązuje.
Pierwszym krokiem jest reklamacja (reklamacje) na infolinii. [kropka]
nie o tym mówiłem, rzecz w tym że pierwszą odpowiedzią jaką otrzyma @zaku na infolinii będzie zawirusowanie jego komputera lub używanie programów typu p2p, a więc musi od razu wyjaśnić, że:
jeżeli podłączy się swoim komputerem (i modemem) do neostrady w innym lokalu to osiąga max. możliwą na tym innym łączu prędkość - argument na to że z jego komputerem jest wszystko ok
jeżeli inny komputer, który na innej linii osiąga max. prędkość możliwą na tej linii po podłączeniu się w jego lokalizacji (i jego modemie) również osiąga tylko 512 będzie to argument za tym, że to rzeczywiście jest problem z łączem (a nie komputerem/modemem @zaku)
a propos możliwości technicznych: są (powinny) być sprawdzone przez TP SA przed podpisaniem aneksu do umowy i zwiększeniem prędkości. Jeżeli teraz, po podpisaniu umowy okaże się że takich możliwości nie ma to zmiana abonamentu na niższy i zwrot niesłusznie pobranych opłat
dla mnie do momentu interwencji w TP SA i zgłoszenia awarii EOT