Niskie transwery na neostradzie 1Mbps

Witam!

Jak napisałem w temacie mam neostrade 1Mb. Podczas podłączania pisze mi że podłączono neostrada 1,3 Mb.

Zrobiłem testy na speedtest.net i na speedtest2.com. W obydwu wyszły mi takie same wyniki jak w miesiąc temu kiedy miałem

neo 512 kbps. Wyniki nie różniły się nawet po zmianie modemu(z f@st 800 na ZXDSL 852). Próbowałem pobierać pliki z różnych

serwerów i transwery nie przekraczały 66kB/s.

Czy to jest wina tych z tp? Czy w takiej sytułacji powinienem złożyć reklamacje?

Proszę o pomoc w z sieciami jest u mnie kiepsko…

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam

robisz kilka razy test tutaj

http://www.speedtest.tp.pl/ispspeed.jsp

i jeśli ciągle masz 512 zgłaszasz reklamację (jeśli zgłaszasz ją telefonicznie to oczywiście mówisz, zgodnie z prawdą zresztą, że:

  • w Twoim lokalu na innym komputerze (siostry, kolegi) jest taka sama prędkość

  • Twój komputer w innym lokalu osiąga max. prędkość wpisaną w umowę

(a mówisz tak wtedy, kiedy będą Ci próbowali udowodnić że z łączem ok tylko na Twoim komputerze sa programy p2p, wirusy i inne ‘cuda’ zajmujące dokładnie tyle łącza, ile brakuje do 1 MB) :slight_smile:

ps.

mam nadzieję że wyłączyłeś przed pomiarem wszystkie programy ‘korzystające’ z internetu?

Według testu:

-download 528,11 kb/s - 64,67 kB/s

-upload 240,74 kb/s - 29,39 kB/s

W obu przypadkach regularność transmisji bardzo dobra.

Sprawdziłem na starym komputerze i wynik prawie taki sam.

Czyli z tego wynika że płace tylko za podwyższony upload???

Powinienem coś z tym zrobić???

To Twoja decyzja co z tym zrobisz, ja złożyłbym reklamację.

Powodzenia i cierpliwości…

@adamoose

Dzięki za pomoc.

A propo strony podanej przez ciebie: zawsze tak trudno na nią wejść???

możliwe że nie przestawili ci prędkości po zmianie umowy na wyższą opcje

na umowie wyraźnie pisze 1024 kb/s

jako wybrana opcja

umowa była rozwiązywana i podpisywana ponownie już jako i 1Mb/s

a to że mieszkam na wsi ma jakieś znaczenie dla mojego łącza

oj no właśnie niestety może mieć znaczenie że mieszkasz na wsi, zapytaj sąsiadów może mają opcje 1024 lub większą, jak im działa

Niestety w całej miejscowości może jest 3 lub 4 użytkowników, reszta ciągnie bezprzewodowy.

Mam jednego znajomego, ale on ma 512 kb/s.

W gruncie rzeczy to 512 miałem przez 3 lata i nie było problemów z niskimi transferami.

może tylko dyle jest w stanie uciągnąć infrastruktura w twojej miejscowości.

Wydaje mi się że trochę zeszliśmy z tematu. Nie chodzi tutaj o to, jaka ze względu na ‘możliwości techniczne’ jest max. prędkość neostrady w miejscowości, w której mieszka @zaku tylko o to, jaką podpisał umowę i czy TP SA się z tej umowy wywiązuje.

Pierwszym krokiem jest reklamacja (reklamacje) na infolinii. [kropka] :slight_smile:

no tak tylko że wtedy odpada opcja:

Twój komputer w innym lokalu osiąga max. prędkość wpisaną w umowę

reklamacji TP może wtedy nie uznać tłumacząc się że infrastruktura nie pozwala

  1. nie o tym mówiłem, rzecz w tym że pierwszą odpowiedzią jaką otrzyma @zaku na infolinii będzie zawirusowanie jego komputera lub używanie programów typu p2p, a więc musi od razu wyjaśnić, że:
  • jeżeli podłączy się swoim komputerem (i modemem) do neostrady w innym lokalu to osiąga max. możliwą na tym innym łączu prędkość - argument na to że z jego komputerem jest wszystko ok

  • jeżeli inny komputer, który na innej linii osiąga max. prędkość możliwą na tej linii po podłączeniu się w jego lokalizacji (i jego modemie) również osiąga tylko 512 będzie to argument za tym, że to rzeczywiście jest problem z łączem (a nie komputerem/modemem @zaku)

a propos możliwości technicznych: są (powinny) być sprawdzone przez TP SA przed podpisaniem aneksu do umowy i zwiększeniem prędkości. Jeżeli teraz, po podpisaniu umowy okaże się że takich możliwości nie ma to zmiana abonamentu na niższy i zwrot niesłusznie pobranych opłat

dla mnie do momentu interwencji w TP SA i zgłoszenia awarii EOT

zadzwoniłem i powiedzieli że mam zaktualizować

w trakcie okazało się że mają jakieś błędy (w tp) i nie da rady dziś nic zrobić