Niskie transwery na neostradzie 1Mbps


(zaku) #1

Witam!

Jak napisałem w temacie mam neostrade 1Mb. Podczas podłączania pisze mi że podłączono neostrada 1,3 Mb.

Zrobiłem testy na speedtest.net i na speedtest2.com. W obydwu wyszły mi takie same wyniki jak w miesiąc temu kiedy miałem

neo 512 kbps. Wyniki nie różniły się nawet po zmianie modemu(z f@st 800 na ZXDSL 852). Próbowałem pobierać pliki z różnych

serwerów i transwery nie przekraczały 66kB/s.

Czy to jest wina tych z tp? Czy w takiej sytułacji powinienem złożyć reklamacje?

Proszę o pomoc w z sieciami jest u mnie kiepsko...

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam


(Admin) #2

robisz kilka razy test tutaj

http://www.speedtest.tp.pl/ispspeed.jsp

i jeśli ciągle masz 512 zgłaszasz reklamację (jeśli zgłaszasz ją telefonicznie to oczywiście mówisz, zgodnie z prawdą zresztą, że:

  • w Twoim lokalu na innym komputerze (siostry, kolegi) jest taka sama prędkość

  • Twój komputer w innym lokalu osiąga max. prędkość wpisaną w umowę

(a mówisz tak wtedy, kiedy będą Ci próbowali udowodnić że z łączem ok tylko na Twoim komputerze sa programy p2p, wirusy i inne 'cuda' zajmujące dokładnie tyle łącza, ile brakuje do 1 MB) :slight_smile:

ps.

mam nadzieję że wyłączyłeś przed pomiarem wszystkie programy 'korzystające' z internetu?


(zaku) #3

Według testu:

-download 528,11 kb/s - 64,67 kB/s

-upload 240,74 kb/s - 29,39 kB/s

W obu przypadkach regularność transmisji bardzo dobra.

Sprawdziłem na starym komputerze i wynik prawie taki sam.

Czyli z tego wynika że płace tylko za podwyższony upload???

Powinienem coś z tym zrobić???


(Admin) #4

To Twoja decyzja co z tym zrobisz, ja złożyłbym reklamację.

Powodzenia i cierpliwości...


(zaku) #5

@adamoose

Dzięki za pomoc.

A propo strony podanej przez ciebie: zawsze tak trudno na nią wejść???


(niezDarek) #6

możliwe że nie przestawili ci prędkości po zmianie umowy na wyższą opcje


(zaku) #7

na umowie wyraźnie pisze 1024 kb/s

jako wybrana opcja

umowa była rozwiązywana i podpisywana ponownie już jako i 1Mb/s

a to że mieszkam na wsi ma jakieś znaczenie dla mojego łącza


(niezDarek) #8

oj no właśnie niestety może mieć znaczenie że mieszkasz na wsi, zapytaj sąsiadów może mają opcje 1024 lub większą, jak im działa


(zaku) #9

Niestety w całej miejscowości może jest 3 lub 4 użytkowników, reszta ciągnie bezprzewodowy.

Mam jednego znajomego, ale on ma 512 kb/s.

W gruncie rzeczy to 512 miałem przez 3 lata i nie było problemów z niskimi transferami.


(niezDarek) #10

może tylko dyle jest w stanie uciągnąć infrastruktura w twojej miejscowości.


(Admin) #11

Wydaje mi się że trochę zeszliśmy z tematu. Nie chodzi tutaj o to, jaka ze względu na 'możliwości techniczne' jest max. prędkość neostrady w miejscowości, w której mieszka @zaku tylko o to, jaką podpisał umowę i czy TP SA się z tej umowy wywiązuje.

Pierwszym krokiem jest reklamacja (reklamacje) na infolinii. [kropka] :slight_smile:


(niezDarek) #12

no tak tylko że wtedy odpada opcja:

Twój komputer w innym lokalu osiąga max. prędkość wpisaną w umowę

reklamacji TP może wtedy nie uznać tłumacząc się że infrastruktura nie pozwala


(Admin) #13
  1. nie o tym mówiłem, rzecz w tym że pierwszą odpowiedzią jaką otrzyma @zaku na infolinii będzie zawirusowanie jego komputera lub używanie programów typu p2p, a więc musi od razu wyjaśnić, że:

  2. jeżeli podłączy się swoim komputerem (i modemem) do neostrady w innym lokalu to osiąga max. możliwą na tym innym łączu prędkość - argument na to że z jego komputerem jest wszystko ok

  3. jeżeli inny komputer, który na innej linii osiąga max. prędkość możliwą na tej linii po podłączeniu się w jego lokalizacji (i jego modemie) również osiąga tylko 512 będzie to argument za tym, że to rzeczywiście jest problem z łączem (a nie komputerem/modemem @zaku)

a propos możliwości technicznych: są (powinny) być sprawdzone przez TP SA przed podpisaniem aneksu do umowy i zwiększeniem prędkości. Jeżeli teraz, po podpisaniu umowy okaże się że takich możliwości nie ma to zmiana abonamentu na niższy i zwrot niesłusznie pobranych opłat

dla mnie do momentu interwencji w TP SA i zgłoszenia awarii EOT


(zaku) #14

zadzwoniłem i powiedzieli że mam zaktualizować

w trakcie okazało się że mają jakieś błędy (w tp) i nie da rady dziś nic zrobić