Norton Antivirus - problem z LiveUpdate, nie łączy się

Witam ponownie ;]

Ponieważ dobrych rzeczy poczytałem o Nortonie, postanowiłem go wypróbować. Zainstalowałem triala zwykłego antywirusa (nie internet security), wpuściłem go całkowicie Ashampoo Firewallem (pyta mnie o każdy nowy exek), zapora Windows wyłączona. Gdy klikam na Uruchom LiveUpdate (z Nortonowego na nasze: uaktualnij bazę wirusów), wyskakuje odpowiednie okienko i trwa przez chwilę “Sprawdź dostępność aktualizacji”, a zaraz potem wyskakuje czerwony napis: “Nie można nawiązać połączenia. Sprawdź połączenie internetowe. […]” Szukałem rozwiązania w Symantecowym systemie pomocy, ale skierowali mnie tylko do downloadu ręcznego bazy. Stamtąd idzie normalnie…szło, przy 70% zaczęło zwalniać do 10-30 KB/s. Nie będę przecież trzy razy dziennie ściągał nowej bazy :] Ta, która jest ma 173 dni, a nowszej wersji antywirusa chyba nie ma…chyba, bo ze strony Symantecu chyba bez rejestracji danych nie da się ściągnąć. Szukałem i nie znalazłem. Ale to chyba nie w tym problem.

Może to tymczasowy problem? Awaria jakaś? Ktoś jeszcze ma Nortona i mógłby sprawdzić u siebie?

Pozdro.

po1 używasz może proxy do łączenia się z internetem ?

po2 może sciągnij samego liveupdate

Donwload

  1. Nie używam. Przynajmniej sam nie ustawiałem proxy ;D Ale mnie ip.wp.pl dobrze rozpoznaje, więc nie mam proxy.

  2. Ściągałem, to to samo co w antywirusie, tak samo działa i tak samo nie działa.

Bazę ściągnąłem i zaktualizowałem, ale chciałbym w miarę szybko rozwiązać ten problem :slight_smile:

Pozdro.

probowales odpalic LiveUpdate z wylaczonym FireWallem ?

otwórz ten plik w notatniku

C:\windows\system32\drivers\etc\hosts

i zobacz czy masz tam tylko wpis

127.0.0.1 localhost

czy też inne

Tylko localhost.

Próbowałem odpalać po zamknięciu Firewalla. Nie pomogło.

Znalazlem takie coś

wejdz w panel sterownia -> tam w Symantec LiveUpdate -> ISP

i sprwadz czy masz wybrane "zdefiniowane w opcjach internetowych w Panelu sterownania"

po ANG. to Internet Options in the Control Panel

jeśli yżuwasz innej pzregladarki niz IE to zobacz czy IE łaczy się z strona np. http://www.microsoft.com

bo LiveUpdate uzywa kontrolek IE

szukam dalej jakby to nie pomogło

Jest na to poprawka, u mnie pomogło rozwiązanie z pomocy samego programu - poszukaj na stronie symantec-a pliku pl_hotfix.1.3.exe.

Jakby co - mam ten pliczek i służę pomocą na priv.

Pozdrawiam,

@Chosen - tak, jest wybrana ta opcja. IE działa bez zarzutu.

@Azi - poprawka jest na nieco inny błąd. Nie pomogła.

http://img13.imageshack.us/img13/6510/c … d01nsk.jpg - to mój błąd. Szukałem pomocą techniczną i nie znalazłem rozwiązania…może za mało szukałem, popatrzę jeszcze.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

W oknie głównym programu kliknij Pomoc

potem jest tam coś w rodzaju( cyt. z pamięci) “rozwiązywanie problemów za pomocą jednego kliknięcia” . Program sam się diagnozuje.

Diagnoza nic nie wykazała, metodą pytań i odpowiedzi (takich jak w pomocy technicznej windy) również nie doszedłem do rozwiązania. Wskazano mi tylko link do ręcznego downloadu bazy…

Miałem podobny problem,przeinstalowałem Nortona i chodzi normalnie,szybkie aktualizacje co ok.15 min.Możesz spróbować.Jak go będziesz odinstalowywał to zrób to przy pomocy Norton Removal Tool lub Revo Uninstaller,jeżeli zdecydujesz się na Revo to zrób to w trybie zaawansowanym.

Masz tam ikonkę “kontakt”, to płatny program niech coś poradzą :wink:

Masz tu Stronke KLIK opisuje ona Twoja sytuacje z owym błędem/problemem, a na dole jest “run” z jakimś fixem

http://www.symantec.com/pl/pl/norton/su … 11115453PL

Usunąłem NRT, po restarcie zainstalowałem ponownie. Nie patrzyłem, czy program zostawił śmieci, ale chyba nie. Tak czy inaczej po ponownej instalacji jest to samo.

“Rozwiązanie za pomocą jednego kliknięcia”, tak jak wspomniałem, nie pomogło, a z supportem nie mam za bardzo ochoty się kontaktować…na razie mam 15-dniowego triala.

Pisałem chyba gdzieś, że aktualizowałem LiveUpdate i mam najnowsze.

Pozdrawiam.

może jednak spróbuj bo to dobry program, a niepotrzebnie się zniechęcisz.

ten kontakt to czat za pomocą ich wbudowanego komunikatora.

ps.

są tam też panie :slight_smile:

Ashampoo Firewall zdaje się że masz zainstalowany, być może blokuje porty do aktualizacji Nortona.

Jest to możliwe,może wywal tą “ściankę”,odinstaluj AV i zainstaluj NIS 2009,masz pełny pakiet ochronny,jest droższy ale pewny.Korzystam z niego od wersji 2008,mam pod “opieką” 3 kompy z wersją 2009 i żadnych problemów.

Ściana jest w trybie nauki, za każdym razem mnie pyta, czy przepuścić. Pytała o instalator i kilka ekseków z zestawu antywirusowego, zawsze się zgadzałem. Poza tym - na wyłączonej też próbowałem. Raczej nie sądzę, żeby to była jej wina. Aczkolwiek zrobię tak jak poprzednik radzi. Wolałem tego uniknąć, bo różnie jest z tymi firewallami, niektóre potrafią być strasznie nachalne :stuck_out_tongue: Poza tym znowu by mnie ściana pytała o wyjątki, albo co gorsza blokowałaby co popadnie, albo co sama uważa za bezpieczne.

Zrobię to wieczorem, albo jutro jak mi się będzie chciało bo teraz lecę.

Pozdrawiam.

EDIT: Wywaliłem Nortona i wróciłem do Aviry. Norton mi prawdopodobnie mocno lagował i uniemożliwiał grę w gry, które ledwo i tak ruszają. A z zabijaniem procesu większa filozofia niż z deinstalacją (nie chce się zamykać, bo jest bardzo strasznie ważny). Problem nieaktualny. Chyba tylko ja go miałem.