Notebook Asus Eee PC 1005HA - Zacina się co chwile

Witam.

Mam Notebooka Asus Eee PC 1005HA

System: Windows 7 Starter

W pewnym momęcie zaczą się zacinać co około 3 sekundy i puszcza i tak jest cały czas. Robiłem defragmentację dysku i skan antyvirusem McAffe czyściłem też programem CCleaner ale nadal mi się wiesza… w grach jak się pisze to jest efekt opóźnienia jak skończyłem pisać na klawiaturze to nadal znaki wyskakiwały na ekranie z opóźnieniem.

Proszę o pomoc w razie pytań będe odpisywać.

Pozdrawiam.

/Quones

Hej,

:arrow: Komplet sterowników zainstalowany?? Mam na myśli przede wszystkim sterowniki do chipsetu płyty głównej oraz do zintegrowanego układu graficznego - bez nich działanie ekranu będzie dość mocno utrudniać życie.

:arrow: Czy w czasie tych zacięż kontrolka dysku twardego wskazuje, że jest on wykorzystywany??

:arrow: Jaki dokładnie to model??

Pozdrawiam,

Dimatheus

Poprawiłem nazwę tematu.

Dimatheus :

:arrow: Bodajże mam komplet sterowników. (Nie wiem jak dokładnie to sprawdzić)

:arrow: Nie.

:arrow: Asus Eee PC 1005HA

/Quones

Dodane 22.01.2011 (So) 22:35

Widzę że temat chyba został porzcony. :frowning:

Hej,

Sterowniki graficzne są zwykle instalowane z dodatkowym oprogramowaniem do zarządzania rozdzielczościami i tym podobnymi. Jeśli w Panelu sterowania lub w systemowym tray’u widoczna jest ikonka panelu zarządzania kartą graficzną - w tym przypadku Intel Graphic Acceleration - sterowniki są zainstalowane. A sterowników graficznych nie sposób zainstalować, gdy nie są zainstalowane sterowniki do chipsetu płyty głównej.

:arrow: Skanowałeś system na obecność niepożądanego oprogramowania??

:arrow: Jakich programów zabezpieczających używasz?? Mowa o antywirusie i firewallu.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Dimatheus:

:arrow: Mam w Tray’u te sterowniki Intel Graphic Acceleration.

:arrow: Nie widzę w Tym antywirusie takiej opcjii. Lecz nic nie wykrył.

:arrow: antywirus to McAfee. Zapora firewall to McAfee Personal Firewall też z antywirusy McAfee

Pozdrawiam,

Quones

Hej,

Czyli sterowniki są zainstalowane. Warto jednak sprawdzić, czy jest to najnowsza ich wersja. Wchodzisz na stronkę Intel’a i klikasz przycisk Check your system for the latest updates. Po przeskanowaniu systemu pojawi się list urządzeń z informacją, które wymagają aktualizacji, a które nie. W pierwszym przypadku pojawią się też linki do najnowszych wersji sterowników. Standardowo instalujemy najpierw chipset płyty głównej, a później kartę graficzną. Do odpalenia sprawdzania potrzebna jest Java.

Bardziej chodziło mi o programy tworzące logi, o których można przeczytać w głównych tematach w dziale Bezpieczeństwo. Na początek przeskanuj system za pomocą narzędzia Malwarebytes Anti-Malware 1.50.1. Program coś znalazł??

Dodatkowo ściągnij i uruchom program Process Explorer 14.01. To zdecydowanie bardziej rozbudowana wersja menadżera zadań. Po uruchomieniu obserwuj, który program bądź proces wykorzystuje mocno procesor. Sprawdź też wykorzystanie pamięci RAM. Najlepiej uruchom System Information (w menu programu wybierasz kolejno View -> System Information i zakładka Summary) i zrób screen’a, którego wrzucisz na forum.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Problem rozwiązany.

Dziękuje. :slight_smile:

Hej,

Dla potomnych - dzięki czemu problem został rozwiązany?? Aktualizacji sterowników czy może po usunięciu niepożądanego oprogramowania??

Pozdrawiam,

Dimatheus