Niecały rok temu dostałem w ramach gwarancji nową baterię do laptopa (hp 550). Od zeszłego tygodnia zaczyna się psuć tj. przerywa przy ładowaniu - ładuje i po chwili wyświetla, że jest naładowana za chwilę zaś ładuje. Karta gwarancyjna przewiduje 12 miesięcy na akumulatory (tyle miał również mój laptop). Czy na ten nowy akumulator, który dostałem w ramach gwarancji przysługuje mi “nowe” 12 miesięcy tj. od momentu otrzymania nowej baterii?
Gwarant jest zobowiązany w okresie gwarancyjnym naprawiać lub wymieniać sprzęt według własnego uznania. Definiuje to tzw. ustawa konsumencka a dokładnie art. 13
"
Art. 13.
Udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty przez oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie, odnoszących się do towaru konsumpcyjnego; określa ono obowiązki gwaranta i
uprawnienia kupującego, w przypadku gdy właściwość sprzedanego towaru nie
odpowiada właściwości wskazanej w tym oświadczeniu. Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje obowiązków gwaranta"