Nowa polityka Poczty Polskiej?


(Bebok_2) #1

Dowiedziałem się wczoraj, że od marca poczta nie reklamuje zawartości listów poleconych (w razie zagubienia) innej niż dokumenty, gazety, książki. Kupujesz np. czytnik micro sd, poczta go zgubi i twój problem. Chciałem się zapytac do jakiej kwoty można reklamować te dokumenty i gazety? Bo na poczcie nie wiedzą, a w sumie jak się zgubi to nie udowodnią mi czy to były dokumenty, czy nie.


(Xanthia) #2

Od 1 stycznia listami poleconymi można przesyłać tylko druki. Co prawda Poczta nie ma prawa zajrzeć do przesyłki, ale zaczynają tego przestrzegać jak widać zmuszając ludzi nowymi przepisami. Proponuję skorzystać z InPost, mają taniej i takich ceregieli nie wyprawiają, tylko zasięg mają trochę mniejszy.


(ra-v) #3

Reklamować można tylko paczki z zadeklarowaną wartością oraz oczywiście ubezpieczone.


(Madafaker) #4

Korzystał już ktoś z usługi www.envelo.pl,ciekaw jestem praktycznej funkcjonalności.


(olmeca) #5

Przecież to spółka córka Poczty Polskiej innymi słowy to samo co w okienku ale wersja cyfrowa

 

InPost czasami ma magiczne godziny doręczeń lub pojawiają się schody jak dostarczą paczke do innego paczkomatu niż się zlecało :slight_smile: Tak czy tak bardzo miło sie obsługuje zarówno wysyłając jak i odbierając przesyłkę.


(Madafaker) #6

O tej teorii to Ja doskonale wiem,i nie o nią pytałem.


(H1305468) #7

Jakby ktoś był jeszcze tym zainteresowany, to definicja listu nie do końca pochodzi od Poczty, ale po prostu jest podana w ustawie. Kolejne pojęcia również są wytłumaczone i jak widać przesyłka z korespondencją jest określona dość szeroko - z tego wynika, że niekoniecznie musi to być kartka papieru.


(Kpc21) #8

Przesyłka listowa nie musi wcale być tym samym co list. Tak samo jak pojazd samochodowy to niekoniecznie samochód.


(H1305468) #9

Listy nadawane na Poczcie, to dokładnie właśnie Przesyłki Listowe. Takie określenie jest używane w regulaminie i cenniku. Dotyczą ich te definicje z ustawy, na którą się zresztą Poczta powołuje przy ograniczeniach, co do zawartości.