W związku z rosnącą liczbą komentarzy na vortalu, zgodnie z sugestiami użytkowników, opublikowaliśmy ramowe zasady publikowania i moderowania komentarzy na vortalu:
To na razie tzw. “etap przejściowy”. Docelowo (wraz z wprowadzeniem rejestracji) w komentarzach będą obowiązywać bardzo podobne zasady jak na forum. Mamy nadzieję, że zmiany te pozytywnie wpłyną na poziom dyskusji i rozwieją potencjalne wątpliwości co do publikacji komentarzy
Jeżeli będzie to przestrzegane, w co nie wątpię to na pewno będzie widoczne zwiększenie poziomu.
A tutaj mam pytanie. Czy komentarze promujące firmę Microsoft, też są uznawane za komentarze czysto reklamowe ?
Rozumiem ze zabieg ten ma na celu , ukrócenie wiecznego problemu Windows czy Linux ? Jak tak to bardzo dobry krok. Jednak sądzę ze takie sprawdzanie komentarzy automatycznie oznacza wzrost liczby osób weryfikujących zgodność z regulaminem?
Tu nie chodzi o blokowanie komentarzy użytkowników polecających takie czy inne rozwiązania ale właścicieli/pracowników firm czy stron internetowych reklamujących swoje produkty/przedsięwzięcia.
Zjawiska tego z dnia na dzień nie wyeliminujemy. Na razie chcemy jest zacząć ograniczać. Bardziej stanowcze działania w tej kwestii będziemy podejmować z chwilą wprowadzenia rejestracji na vortalu. Wtedy do dyspozycji osób zatwierdzających komentarze dojdą bardzo skuteczne instrumenty takie jak ostrzeżenia czy bany
Aha, rozumiem. No cóż ostatnio na forum był pracownik G Data, ale przekonywanie mu średnio wychodziło i jakoś się juz nie pojawił. No cóż…
Oczywiście rozumiem, ze nie można nałożyć zupełnej cenzury na komentarze. I takie wręcz “fanatyczne” komentarze będą się zdarzać.
Praktycznie system komentarzy będzie bardzo zbliżony do działania forum. Bardzo dobry krok, bo będzie łatwo zidentyfikować wiecznych rozrabiaków, którzy w każdym komentarzu podjudzają innych. Oczywiście ze nie da się tego wyeliminować bo tak pi razy oko dziennie na forum pojawia się w zależności od tematyki newsa około 500 komentarzy , nie licząc tych które nie przeszły akceptacji. Wyłapanie z takiej ilości chociaż 10 to i tak duży sukces. A więc nie pozostaje mi nic innego jak życzyć powodzenia.
To żart, prawda? Komentując newsa o MS, dystrybucji Linuksa czy programie graficznym wyrażasz swoją opinię o firmie/produkcie w kontekście aktualności. Jasne jest, że ocena może być skrajnie pozytywna lub skrajnie negatywna. Więc gdyby miałyby być takie komentarze moderowane - nie byłoby komentarzy wcale.
A może tu nie chodzi o to czy wolno w ogóle, a o to czy wolno o MS? :roll:
No to przykład pierwszy z brzegu, http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=15 … #komentarz , news jest o nowej usłudze Google’a, tak? Teraz punkt 3b, mówi “Komentarz nie zostanie również opublikowany jeśli nie ma związku z tematem komentowanego newsa”, tak? To czemu zostału przepuszczone komentarze o Pascalu?
karol_sawicki nowe zasady są dopiero wprowadzane w życie i z czasem ilość komentarzy niezgodnych z regulaminem będzie się coraz bardziej zmniejszać. Poza tym chodzi głównie o zmniejszenie zjawiska wojenek pomiędzy użytkownikami Windows i Linuksa, a komentarz dotyczący Pascala chyba nikomu nie przeszkadza i nie prowokuje do wojenek. Zresztą vortal dobreprogramy jest serwisem o oprogramowaniu i od czasu do czasu mogą się zdarzać pytania nie na temat. Na forum dp czy w innych specjalistycznych serwisach typu WSS również padają czasami pytania nie związane z tematem danego wątku czy materiału… Tak więc cierpliwości, z czasem będzie coraz lepiej
BTW. Nie zdajesz sobie nawet sprawy ile komentarzy niezwiązanych z tematem danego newsa zostało odrzuconych. Jak już wspominałem wyżej, regulamin został dopiero wczoraj wprowadzony i minie trochę czasu zanim sytuacja odnośnie treści zatwierdzanych komentarzy ulegnie zdecydowanej zmianie…
Właśnie chodzi mi to, że przedwczoraj został wprowadzony. Jak tak dalej pójdzie to będzie jak było Jak się coś wprowadza to raczej powinno się to uwzględniać…
karol_sawicki nowe zasady publikacji komentarzy są brane pod uwagę podczas ich zatwierdzania. Od czasu wprowadzenia nowych zasad publikacji komentarzy wiele prowokacyjnych komentarzy, czy niezwiązanych bezpośrednio z tematem komentowanego materiału zostało odrzuconych. Z czasem ilość komentarzy odrzucanych z powodu łamania regulaminu będzie sie zwiększać, a (miejmy nadzieję) wieczni prowokatorzy przestaną pisać zbędne komentarze prowokujące do wojenek. Poza tym, jak już pisał Krogulec - na razie chodzi m.in o zmniejszenie ilości wojenek, inne kroki mające na celu polepszenie jakości zostaną wprowadzone w życie wraz z premierą nowej wersji vortalu.
Ryan Nie to nie jest żart. Jednak Ty nie zrozumiałeś za dobrze, co ja napisałem. Chodzi o czysto marketingowe komentarze, zarówno dotyczące Microsoftu, czy jakiejkolwiek dystrybucji Linuksa.
Tak ale co rozumiesz przez skrajnie negatywna? Bo dla większości oznacza to " Linux to gó***, XP Rulezzzz" Rozumiem, jeżeli ktoś napisze “skrajnie negatywny” komentarz, z solidnymi argumentami, na przykład pokazującymi luki systemu operacyjnego bądź programu. Takie komentarze są bardzo potrzebne. Ale tutaj trzeba rozgraniczyć co to znaczy skrajnie negatywny lub pozytywny.
Wiem, że marudzę, ale najlepiej byłoby by gdyby regulamin (oraz zachowanie redakcji i moderatorów) dp.pl zbliżony był z tym, który dostępny jest na stronie http://www.aqq.eu [link]
Zapytałeś “czy komentarze promujące MS będą uznawane za reklamowe”. Promocja to (za SJP) “działania zmierzające do zwiększenia popularności jakiegoś produktu lub przedsięwzięcia”. Jeśli uznamy, że komentarze mają moc opiniotwórczą to każdy pozytywny komentarz, który stawia produkt MS w lepszym świetle niż produkt innej firmy (np. MS Office lepiej współpracuje z dużymi dokumentami niż Open Office) jest informacją promującą produkt MS.
Dlatego jeśli zamierzasz zarzucić komuś, że nie rozumie co napisałeś, może zastanów się nad znaczeniem tego co napisałeś. Możliwe, że miałeś coś innego na myśli, ale ja nie mogę się odnieść do tego co chciałeś przekazać a do tego co przekazałeś.
Wracając do sedna - robisz z igły widły. Widziałeś “marketingowe komentarze” na temat MS? I czy mógłbyś zdefiniować co to jest marketingowy komentarz? Zakładam, że to komentarz osoby, która odnosi korzyści z takiego a nie innego komentarza. Jeśli dobrze zakładam - podaj proszę przykład.
to znaczy, że powinno się lecieć w komentarzach nie na ilość ale na jakość.
Zamiast powiedzmy zostawiać 90 % komentarzy do jakiegoś newsa, wyrzucić ok 70% i zostawić samą esencję, która coś wnosi do tematu.
Jak dla mnie komentarze to miejsce, gdzie można wyrazić opinie na temat treści newsa/produktu ale w pewnych normach. Ktoś się nie dostosowuje - niech napisze jeszcze raz