Nowy Acer Aspire 3 zacina się przy oglądaniu filmów (także bez powodu)

Witam,
mniej więcej od dwóch tygodni mam problem z laptopem Acer Aspire 3 A315-31-P18W. Przy oglądaniu filmów (wszędzie oprócz YouTube) komputer zacina się po kilku minutach, z głośników słychać “buczenie” i muszę robić restart przyciskiem zasilania. Laptop potrafi również zacinać się ot tak, bez powodu.

Sprzęt:

  • Intel ® HD Graphic
  • 4 GB RAM
  • Intel ® Pentium ® CPU N4200 @ 1.10 GHz

Nie mam pojęcia, co jest tego przyczyną. Jestem kompletnie “zielona”, jeśli chodzi o komputery, więc proszę o pomoc - najlepiej o wyłożenie wszystkiego krok po kroku (jeśli da się z tym coś zrobić bez konieczności oddawania laptopa do naprawy).

Pozdrawiam :slight_smile:

Jestem równie zielona jak ty ale oceniając po moim sprzęcie o nieco podobnych parametrach(nie takich samych) to obstawiam że procek z grafiką mogą nie wyrabiać jak oglądasz jakieś full hd czy blureje itp. ekstra jakości filmy tj procek nie przechodzi w tryb turbo, albo nie robi tego poprawnie,stąd warczenie,doliczmy ram na dziś 4 GB ramu nadaje się tylko do jednej maks 3 czynności na raz jak robisz więcej rzeczy to już się sprzęt wiesza, przycina itd.Ale to tylko moje przypuszczenie bo nie znam się na komputerach i laptopach bardziej od ciebie…I jeszcze pytanie to występuje jak oglądasz on line jak rozumiem ale jak oglądasz film z dysku to też?A propo jaki masz dysk twardy hdd czy ssd?I czy twoja wersja ma odtwarzacz płyt ?Bo tego modelu jest trochę w różnych konfiguracjach…Ostatnio zauważyłam że coraz więcej materiałów jest hd itp.plus fleszej (jak strona wymaga). i ogólnie internet jest coraz cięższy obojętnie jak szybkie masz transfery.W wyszukiwarce wpisz “menedżer zadań” i tam sprawdź procesy, ilość zajęcie - zużycia procesora dysku,ramu itd.Będziesz mieć jasny obraz czy to coś z nich czy też nie.

Dzięki za odpowiedź :slight_smile:

4 GB ramu nadaje się tylko do jednej maks 3 czynności na raz