Kupiłem dysk w swoim mieście i sprzedający powiedział że wymieni dysk itp… tylko powiedział żebym zrobił Format Dysku bo to może pomóc… i zastanawiam się czy jest sens. Pozdrawiam !
Gościu niech sam sobie zrobi formata czaszki, format nie pomoże na BAD`y. Inna sprawa jest taka, że można podpiąć u niego w sklepie do jakiegoś kompa i sprawdzić statusy SMART dla pewności. Zrób kopię danych (bo o tym że ci przekopiują sobie możesz pomarzyć) i jak się potwierdzi to dysk do wymiany tym bardziej że sztuka nówka.
nie poprostu to jest niby okazja … za 189.99 wersja Oem… ;d jeden koleś co kupił miał dokładnie taki sam problem ( bo napisałem do niego czy warto ) i napisał że po tygodniu chyba miał 3 albo 2 bad sectory i dysk został wymienony na nowy zasilacz napewno nie bo mam dopiero miesiąć - kupiony nowy w sklepie ( tera z tymi nowymi to jest róznie xD ) ale wcześniej wszystko było ok po nowy Dysk mogę się zgłosić jutro … więc nie ma problemu
Czyli oszczędziłeś te parę zł i brałeś po serwisowy, masz 2 relokowane sektory, tragedii nie ma, bo jeszcze ma zapas, ale taki dysk powinien być wymieniony, ale na purepc można znaleźć posty gdzie takich dysków nie wymieniano. SG poleciał z jakością dysków, 11 padało firmware, 12 często mają właśnie taki problem że po krótkim czasie pojawiają się relokowane sektory, nawet zaostrzyli ostatnio warunki wymiany, widocznie mają sporo zwrotów
Za pewne Certified Repaired HDD, jak masz taki to masz z naprawy, sprawdź na stronie SG ile masz na niego gwar, bo dysk po naprawie ma krótszą gwarancję, jak by został wymieniony na nowy to musi mieć nową kartę gwar i pełne trzy lata gwar, może Twój ma np dwa i pół roku.
Wszedłem n strone Seagate i przepisałem te wszystkie kody z dysku i wyskoczyło mi coś takiego. In Warranty
Expiration 29-Apr-2013 - to znaczy chyba że mam gwarancję do 2013 a koleś ten co mi sprzedał dysk dawał gwarancję na rok. więc o co w tym chodzi ? jeśli po tym roku by mi się zdupczył* dysk to mógłbym im wysłać i by mi naprawili lub dali nowy ? a do dysku mam tylko rachunek od tego gościa i tą orginalną folię, nie mam żadnych pudełek itp. Pozdrawiam i prosiłbym o odpowiedź
Gwarancje może i dał na rok, ale według prawa to za towar odpowiada przez 2 lata z tytułu niezgodności towaru z umową. Możesz dysk wysłać do Seagate w obojętnie jakim czasie po pół roku, roku, nie mając żadnego dowodu zakupu, starcza sam numer seryjny na dysku.