Nowy dysk twardy, bios fałszywie czyta

Witam,
Mam problem z nowym dyskiem twardym (Seagate ST500DM002). Po podłączeniu go przewodem Sata do dowolnego slotu sata na płycie (B75 pro-3m z wersją biosu 1.9) albo go wcale nie wyświetla, albo wyświetla w ten sposób:
https://zapodaj.net/99a31a1778de3.jpg.html

Moje ustawienia:
https://zapodaj.net/6c01b05d4ba19.jpg.html

Przy podłączonym dysku komputer się uruchamia jakieś 15 minut. Co mogę zrobić, żeby rozwiązać problem?

Proszę o prosty język - jestem laikiem :slight_smile:

Weź instrukcje płyty głównej i zobacz w niej, które to złącza oznaczone SATA2 i pod nie podłącz bo jak widać na zdjęciu z BIOS/UEFi Sata3_x to kontroler Asmedia, który może świrować, a SATA2_x to kontroler w procesorze.

Był podłączany pod SATA2_1 i wciąż to samo

Zaktualizowany do możliwie najnowszej wersji BIOS/UEFi?

Sprawdź na innym komputerze dysk.

Tak. 1.9 jest najnowszą wersją UEFI, którą producent ma na swojej stronie

A Firmware do dysku?

Rozumiem, że mam pobrać ten “finder” i odpalić przy podłączonym dysku?

btw. Mogę podłączyć dysk podczas pracy komputera?

Nie.

numer seryjny: Z3T5FJ1Y

co mam z tego pobrać?

Kliknij na link kolegi firmware i potem punkt pierwszy i czytaj instrukcje.

Sprawdziłem z innym dyskiem: ST1000DM003 i działa bez zarzutu, bez żadnego sterownika.

Z tym wcześniejszym - odpalał się 35 minut i się nie odpalił. Idę go jeszcze przetestować na drugim komputerze i obawiam się, że dysk jest uszkodzony. Czytałem komentarze allegrowicza i podobno wysyła używane dyski jako nowe. Mój też ma zarysowanie na boku. Ostatnia podłączenie na innym komputerze i rozpoczynam reklamację.

Na innym komputerze też nie działa.

Ktoś jest w stanie napisać definitywnie, że to wada dysku?