Hej,
Niestety nie znam się na komputerach aż tak żeby sobie samej poradzić.
Mam od 2 mc nowy komputer firmy ASUS vivobook
Dziś rano normalnie się wyłączył. I wszystko działało.
Jednak gdy włączyłam go wieczorem okazało się że ma mało baterii i podłączyłam go na jakieś 3 h do zasilacza i zostawiłam. Potem zainstalowała się aktualizacja i od tej pory komputer sam się wyłącza gdy odłączę kabel zasilający. Nie mogę go również uruchomić bez podłączenia go do tego kabla mimo że bateria jest naładowana na 100% i w kondycji (wgl komputera ) jak nowa.
Próbowałam odinstalować ostatnią aktualizację ale to nic nie dało
Zaktualizowałam również sterowniki baterii również bez skutku.
Wszystkie porady w internecie zwykle dotyczą uszkodzenia baterii ale tu to jest niemożliwe - bo jak mogła się ona zapuść nagle.
Czy ktoś może mi poradzić co mogę jeszcze zrobić czy to jest czas na reklamację?
Zasilacz ładuje akumulator- gdy komputer jest podłączany do zasilacza można z niego normalnie korzystać a bateria pokazuje że jest naładowana na 100% problem pojawia się gdy zasilacz zostaje odłączony. Mimo 100% naładowana baterii- komputer się automatycznie wyłącza. Tak jakby nie mógł on korzystać z baterii a jedynie zasilania sieciowego.
Wejdź do BIOSu/UEFI, jeśli to windows 11 to w systemie znajdź (Windows X i wpisz sobie) uruchamianie zaawansowane. Przyciśnij uruchom ponownie, wejdzie w niebieski ekran, tam będą zaawansowane opcje do rozwiązywania problemów, między innymi będzie opcja uruchom w UEFI.
Zaznacz, komputer się zrestartuje i wejdzie do BIOSu (możesz też próbować przy uruchamianiu przyciskać klawisze, F1-10, albo DEL w zależności od modelu laptopa są różne do tego celu).
Jak laptop wejdzie do BIOSu, prawdopodobnie będzie informacja a baterii i jej stanie (aczkolwiek nie musi). Można spróbować przywrócić ustawienia fabryczne i zapisać.