Nowy Laptop HP 15s-eq1001nw problemy z portami USB

Witam.
Kupiłem laptopa: HP 15s-eq1001nw 15,6" AMD Ryzen 5 4500U - 8GB RAM - 512GB Dysk - Win10

Wszystko jest ok prócz portów USB.
Mam dysk twardy 2,5" ze starego komputera w obudowie ADATA ED600 na USB 3.1.
Wszystko działa OK gdy dysk jest podłączony do portu usb zaraz koło gniazda ładowania laptopa. Gdy dysk podłączę do gniazda obok tego pierwszego to dysk działa, ale po kilkunastu sekundach jakby „traci połączenie” w tym czasie dostęp do dysku jest zablokowany na 40 sekund i nagle wszystko wraca do normy… I tak za kilka minut i znów to samo…
Na pierwszym porcie USB jest wszystko OK. Wszystkie sterowniki i bios najnowsze, aktualizacje Windowsa tez.

Na starym komputerze dysk pracuje prawidłowo.
Jeszcze jedna dziwna sprawa, gdy do pierwszego portu USB podłączę myszkę bezprzewodową Logitech i jednocześnie w porcie USB obok tego pierwszego podłączę pendriva to myszka zaczyna skakać i przerywać…

Dużo widziałem ale tego jeszcze nie. Reklamować to?

Spadające natężenie lub napięcie prądu. Takie zachowanie wg. mnie jest nienormalne. Ja bym reklamował.

Ehh, komputer mam kilka dni.
Ciekawe jest że gdy podłączę dysk do drugiego gniazda to wszystko jest ok, a w pierwszym są przestoje…

Porty mają pewnie bezpieczniki aby chronić przed przepięciem więc je wyłącza. Ja bym reklamował

Komputer kupiony w tym tygodniu w Euro RTV AGD bawić się w rękojmię sklepu czy wysłać prosto do HP co może długo trwać?

Kupiony w sklepie czy przez internet? Na pewno nie wysyłaj do HP

Punkty odnośnie Zwrotu 14 dniowego:

  • możesz po prostu zwrócić towar
  • jesteś obciążony kosztami zwrotu towaru
  • musisz kupić przez internet lub poz lokalem
  • otrzymujesz zwrot o wartości za tyle ile kupiłeś (tzn. jeżeli laptop podrożeje to będziesz w plecy :slight_smile: )
  • towar musi wyglądać na nieużywany musisz mieć wszystkie książeczki itp

Punkty odnośnie Rękojmi:

  • 2 lata dla nowych towarów
  • do 6 miesięcy nie musisz nic udowadniać
  • nie jesteś obciążony kosztami transportu towaru
  • sprzedawca może wymienić na niewadliwy towar (nie koniecznie nowy), lub spróbować naprawić (czego za pewne spróbuje za pierwszym razem zamiast oddać kasę.)

jednakże:

Sprzedawca nie może jednak „odmówić” odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny wymieniając rzecz lub naprawiając ją, jeżeli:

  • rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę, albo
  • już wcześniej kupujący żądał wymiany lub naprawy, a sprzedawca rzeczy nie wymienił ani nie naprawił.

Zarezerwowany telefonicznie i odebrany osobiście. Oni chyba to traktują jako zakup osobisty.

Tak, jeżeli odebrałeś osobiście w sklepie to tak.
Więc pozostaje rękojmia