Przykład daniny dla samochodu z EURO 4 (np. rocznik 2010) z silnikiem 1,9:
1,9*1,9*1*500zł = 1805zł
Przykład 2# - auto z silnikiem 2,5 z EURO 3: 2,5*2,5*2*500zł = 6250zł
Wzór to: Pojemność do kwadratu * mnożnik według tabeli normy emisji * stawka 500zł
brak określenia normy EURO lub brak spełniania normy
wartość 12; (np. auta sprowadzane z USA)
dla normy EURO 1 – wartość 8;
dla normy EURO 2 – wartość 4;
dla normy EURO 3 – wartość 2;
dla normy EURO 4 – wartość 1;
dla normy EURO 5 i wyższej – wartość 0,9.
Haracz chcą wprowadzić od 2024 roku jako jednorazowa opłata, a od 2026 jako opłata coroczna.
Jest to wynik podpisania 25 listopada 2022 r. tzw. kamieni milowych, licząc na pieniądze z KPO.
Wyłączone z opłaty będą tylko elektryki, pojazdy np. wojskowe itp. określone w przytoczonym wyżej linku z projektem ustawy.
Się okaże dopiero.
Projekt który podlinkowane jest z 2006 roku i został zamknięty.
W nim zawarto wyższe przeliczniki bo zakładano wycofanie akcyzy za zakup.
Tak więc jak na razie każdy kto pisze o kwotach/cenach to tylko bajdurzy. Nasi nawet jeszcze nie siedli do nowego projektu, ale znając posunięcia to przewiduję że tanio nie będzie
To kolejny etap trucia elektrykami i niszczenia środowiska. Zamiast wspierać jak najdłuższe życie starych pojazdów, to niszczyciele środowiska wspierają złom. Zatruli pół świata rtecią ze świetlówek, niszczą środowisko, promujący szkodliwe i toksyczne Ledy, gdzie praktycznie w 100% ekologiczna żarówka była tania i można było ją dosłownie wyrzucić na trawnik, a sama się utylizowała.
Sami doprowadzą do swojego upadku i tyle. Niemcy już są na krawędzi recesji. Ale, kto wie, może teraz się trochę odbiją, w końcu ich rudy fumfel ma teraz w Polsce poparcie, więc nie trzeba będzie się mordować z posiadaczmi slomianych bucików.