Nowy RAM

Mam pytanie.
Jak mam sprawdzić jaki mam slot na RAM w płycie głównej, bo chciałbym sobie dokupić 2 kości po 8GB i nie wiem, z jakim złączem mam je zakupić.
Aktualnie mam jedną kość 8GB ddr4.
Na płycie głównej mam 2 sloty. Może macie jakieś porady jakie kości kupić tak do 400zł
Moja płyta główna to H110M PRO-VD (MS-7996)

Dokup taką jaką masz.

To by ułatwiło sprawę ale chodzi mi o lepszą z większym taktowaniem

A jaką masz? Jeżeli nie jest to 2133, a powiedzmy 2666, to to da Ci zysk w grze +/- 2 FPS.
Lepiej powiedz jaki procek / gpu, tam można więcej ugrać.

Posiadana płyta nie obsługuje szybszych pamięci niż 2133MHz.

Procesor Intel Core i5-7400
Karta Graficzna Geforce GTX 1060 3GB
Tylko, że aktualnie nowa grafika nie mieści się w moim funduszu

Czyli nawet jakbym miał 3Mhz taktowania to i tak użycie zatrzyma się na 2133?

Ta płyta ustawi maksymalnie taktowanie pamięci DDR4 na 2133 MHz. Jak będziesz miał wolniejszą pamięć to nie ustawi jej taktowania 2133 MHz tylko te mniejsze - nominalne. Jeżeli pamięć będzie szybsza np. 3000-3200 MHz to będzie działała z taktowaniem 2133 MHz ale na lepszych timingach.

Drogę do ulepszenia komputera szybszą pamięcią RAM masz zamkniętą, przez bardzo budżetową płytę.
Co do wypowiedzi wyżej, wolniejszych pamięci DDR4 niż 2133MHz nie ma. Aktualnie trudno taką spotkać nową. Standardem jest 2400-2666MHz. Kupno szybkiej pamięci pozwoli co najwyżej ustawić ręcznie obniżone timingi. Pamięć w profilu będzie mieć na pewno zapisane wolne taktowanie np. 2400MHz i cl 15-17, za to przy domyślnym dla ddr4 napięciu 1.2v.
Ewentualny zakup szybkiego RAM może się przydać przy zmianie platformy w przyszłości. Na ten moment proponowałbym dorzucić pamięci RAM dowolnej częstotliwości i zmienić grafikę po normalizacji cen. Tego typu zestaw spokojnie mógłby pociągnąć nowe tytuły w średnio-`wysokim presecie w 1080p gdyby tylko grafika miała więcej vram.

No dobra dziękuję za informacje i porady.
Pozdrawiam.

Gdybym miał zgadywać, to właśnie karta jest najsłabsza, tj. brakuje jej często Vram. :wink: