Nowy router

Czesc,
Mam nadzieję że wątek w dobrym miejscu.

Ze względu na to że mój router z TP-Link (TL-WR 1043ND) ostatnimi czasy sie zawiesza, a przynajmniej na to wyglada (modem wg. operatora jest zalogowany i dziala a po wifi czy rjkach nie ma internetu) szukam jego nastepcy. Mam obecnie internet z Multimedii 300Mb/s, ale jak umowa sie skonczy chce wziac w miare mozliwosci swiatlowod od innego dostawcy, dlatego szukam czegos przyszlosciowego, a ze w domu mam home-office to potrzebuje czegos niezawodnego.
Budzet w sumie nie gra bardzo roli.
Myslalem nad tym Asus rt-ax88U Router Asus RT-AX88U (90IG04F0-MM3G00) - Opinie i ceny na Ceneo.pl ale to spora kwota, moze jest cos lepszego co by sie sprawdzilo.

Zależy Ci na jakichś szczególnych funkcjonalnościach np. serwer wydruku, porty USB, serwer VPN? Od siebie mogę polecić ASUS RT-AC86U - standard Wi-Fi 5, ewentualnie ASUS RT-AX55 już w standardzie Wi-Fi 6 - niestety nie obsługuje pasma 160 MHz, tylko 20/40/80 MHz. Za oba jednak możesz dostać zwrot części kwoty zakupu zgodnie z warunkami promocji https://promotion.asus.com/pl/pl/q2gamingweeks/tac .

Swoją drogą też miałem TP-Link TL-WR1043ND (1 wersja sprzętowa) i miałem identyczny problem, z tym że u mnie sieć działała po kablu ale Wi-Fi się wieszało co jakiś czas.

No wlasnie, fajnie byloby podpiac pod niego drukarke zeby dalo sie drukowac z kazdego komputera i jakis dysk przenosny zeby miec dostep do najwazniejszych plikow w sieci. Jezeli chodzi o serwer VPN to nie bardzo ogarniam jak to dziala w routerze… mozna sobie ustawic lokalizacje w innym miejscu np. zeby moc ogladac netflixa z USA czy cos? Wolalbym Wifi 6 jednak. I obecnie wsszystkie 4 porty Lan mam juz zajete zastanawiam sie czy wlasnie nie lepiej cos z wieksza liczba, w razie jakbym chcial pociagnac kabel pod jakiegos mesha czy cos. Z tego co widze jest w dobrej cenie ASUS RT-AC86U ASUS RT-AC86U (2900Mb/s a/b/g/n/ac) DualBand
Ze zwrotem wyjdzie ok. 380 zl ale czytalem o nim troche negatywnych komentarzy dlatego nie wiem czy warto.

Ceny za ten sprzet nie mieszcza sie juz w mojej definicji budzet nie gra bardzo roli :smiley: Powiedzmy cos do 1500zl, cos w bardzo dobrej relacji jakosci do ceny naciskajac jednak na jakosc. Sam zasieg wifi nie jest dla mnie kluczowy. Najpotrzebniejszy sprzet mam podpiety kablami, o meshu moze pomysle, jakby sam router nie wystarczyl ale przyszlosciowo na ta chwile nie jest mi niezbedny.

Zobacz:

Wzialem powyzszy mam nadzieje ze sie bedzie spisywal

Napisz, jak się sprawuje, kiedy już nabierzesz z nim doświadczeń :slight_smile: