nVidia Pascal - Zostać na sterach 399.24 (WDDM 2.4) czy wgrać najnowsze (dla WDDM 2.5)

Ostatnio naczytałem się i naoglądałem na YT o “zaprogramowanej przez nVidię poprzez stery postarzaniu produktów w celu wymuszeniu kupowaniu nowych kart” i nie wiem czy lepiej zostać na z serii 3XX.XX tj ostatnich z tej serii czy wgrać najnowsze chyba że są jakieś z serii 4XX.XX które świetnie współgrają z Pascalami… czytałem gdzieś np. że 417.22 są ponoć prawilne tzn bardziej od 417.35

PS. Windowsa mam W10 1809 a kartę 1060 6 GB na rdzeniu GP104 (od 1070)
PS 2. “Najnowsze” gry w które gram to Fallout 4, Skyrim SE, Grim Dawn i Mass Effect 3… nigdy mi się nie znudzą lol nawet w TZAR i Faraona pogrywam do dziś bo się na nich wychowałem :slight_smile:

Wgrać najnowsze.

Nie powinno być żadnych problemów, pierwsze wydania 4xx miały problemy z płynnością przy włączonym vsync u mnie, później chyba w 416.xx to poprawili, podejrzewam że 417.xx też będzie dobrze.

na końcu każdej gry masz podsumowanie (FPS) i coś średnio to widzę… :confused:

Czemu? Poza Assasynami wszędzie jest niemal identycznie. Poza tym testy na grach Ubisoftu to takie trochę proszenie się o kłopoty. Assassyny mają w dodatku kiepską optymalizację… Był chwilowy problem przy jednych sterownikach, ale to poprawiono. Obecnie różnice są nieduże.

zaprogramowanej przez nVidię poprzez stery postarzaniu produktów w celu wymuszeniu kupowaniu nowych kart

Np. GTX1070 najbardziej “postarzali” zaraz po premierze :stuck_out_tongue_winking_eye:

i piszę całkiem poważnie, pierwsze kilka wydań sterowników miało różne dziwne problemy, od czarnego ekranu* po załadowaniu systemu, po skaczącą wydajność. Przyznam że był to gigantyczny kontrast w stosunku do bzdur których się można na różnych forach naczytać, tj. że problemy ze sterownikami dotyczą głównie kart AMD.

*I proszę nie wypominać że to wina karty, procesora albo wschodnich wiatrów, występowaniu usterki stwierdzono w dokumencie release notes w kolejnych wydaniach sterowników. Problem oczywiście naprawiono po jakimś czasie.

Problem oczywiście był i nikt tego nie neguje, ale ogarnięto to szybko, bo problem dotyczył jednych z pierwszych sterowników z obsługą RTX’ów. Teraz możemy sobie gdybać czy to było celowe działanie czy wypadek przy pracy, ale od tamtego czasu wszyscy patrzą firmie na ręce i są trochę przewrażliwieni gdy widzą dwa FPSy mniej.

NVIDIA za jakiś czas przestanie optymalizować sterowniki pod starą generację co już spotkało 7xx i 9xx. Nie ma spadku wydajności. Jest po prostu olanie starych kart w nowych tytułach. Źródło rewelacji - Internet. Nie będę rzucał linkami bo w sieci jest masa porównań kart z AMD Rx 2xx z GTX 7xx takie jak to:

gdzie jak na dłoni widać różnice w wydajności po latach.

Dobra wgrałem 417.35 i znowu mam WDDM 2.5… tylko jak nVidia zacznie zarzynać wydajność w Pascalach na korzyść RTX to dajcie mi znać bo wtedy skończę aktualizować sterowniki, choć oczywiście sam będe trzymał ręke na pulsie :slight_smile: a tak w ogóle to co myślicie o tej plotce czy nVidia po prostu nie optymalizuje starszych generacji kart czy wręcz według fanboyów Radeonów może wręcz z premedytacją zbija… ale chyba Pascalów tak szybko nie porzucą jak mają pełne magazyny do sprzedania bo szał kaparkowy się skończył… ?

PS. Może nVidia skończy z tą monopolistyczną praktyką bo np Vulkan na GTX 1060 6 Gb (na rdzeniu od GP104 czyli 1070) chodzi mi jak złoto (DOOM 6.66) a np wcześniej mieli na mantle wyje…
PS2. Ja to jest że nVidia wspiera DX 12.1 a AMD tylko 12 a mimo to ta druga radzi sobie ponoć lepiej na tym API ?
PS 3 Pytanie o asynchronous compute… wiem że Maxwell “wspierał” go tylko softwarowo, ale czy Pascale mają choć namiastkę wsparcia hardwarowego ?

Odpowiedź masz na filmiku wyżej. Nie ubija, ale po prostu nie optymalizuje sterowników. RTX to taki trochę niewypał i na razie może ruszać Pascali nie będą.

Radzą sobie równie dobrze, tylko karty AMD zyskują na tym więcej. Różnica miedzy DX11, a 12 na AMD potrafi być znacząca, gdzie na NV wiele się nie zmienia. Możliwe, że dlatego tak wszyscy ociągają się z przesiadką (a raczej Nvidia gdy dorzuca swoje Game no Works) na DX12, Taka Forza lepiej działa na RX 580 niż na GTX 1060. Wszystko co ma dobrze zaimplementowany DX12 czy Vulkan lepiej sobie radzi na AMD. Po przesiadce na niskopoziomowe API NV traci asa w rękawie.

Obsługuje, ale nie daje nic do wydajności w porównaniu do DX12 bez Async.