Obniżone taktowanie i 2 karty graficzne

Witam, mam taki problem, kupiłem niedawno laptopa samsung-a i sprawa jest taka ,że na stronie producenta było napisane taktowanie procesora 2.30 - 3.40.

ja nie widzę tego 3.40 tylko 2.30… i nie mogę zmienić na 3.40… nawet nie wiem czy się da, bo jestem trochę zielony w te klocki. Laptopa kupiłem do grania więc chciał bym ,żeby miał troszkę mocniejszy procesor ( JEST CZTERORDZENIOWY ) [Poniżej opis kart i proc.]. I moje pytanie brzmi:

czy da się go podkręcić lub uwolnić tą moc do 3.40?? dodam tylko ,że nie idzie tego zrobić za pomocą BIOSU, jest tam strasznie ograniczone menu( albo ja po prostu tego nie widzę).

Tak samo z kartami graficznymi są niby dwie z czego jedna gorsza i pytanie " czy, i jak " ustawić tą mocnieszą i czy ma to sens ??

KARTY GRAFICZNE:

AMD RADEON HD 7660G + 7600M Dual Graphics

AMD RADEON HD 7660G

PROCESORY:

4x AMD A10-4600M APU RADEON HD GRAPHICS

2.30GHz ( i jak to zmienic na 3.20GHz )

Twój procesor ma zegar 2.30 GHz do 3.20 GHz w trybie TURBO.

Tryb turbo uaktywnia się podczas ciężkich zadań np podczas grania :slight_smile:

Odpal program CPU-Z i odpal jakąś grę w oknie i zobaczysz jak zegar z 2.30 leci na 3.20.

Oczywiście ta wartość będzie się zmieniać w zależności od potrzeb gry oraz temperatury procka jak się za mocno nagrzeje to spadnie do 2.30 i potem znowu wzrośnie.

Co do kart graficznych to w Twoim przypadku podczas grania działają obie karty na raz w trybie CrossFire(jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi).

Jeżeli gra nie obsługuje Crossfire to tutaj gdybam, ale pewnie odpala się na tej mocniejszej (tak jak to ma miejsce w kartach NVIDII w trybie Optimus karta mocna włącza się przy graniu w gry, a tak korzysta z tej w procku).

Pozdrawiam

Ahaa… w ten sposób to działa. Sprawdzę ten CPU-Z ciekawe jest to co mówisz :). Fajnie dzięki wielkie za ODP. I mam nadzieje ,że masz rację co do tych kart graficznych :).

A i jeszcze jedno pytanko mam.