Obudowa na serwer typu tower czy rack?

Witam.

Chciałbym zakupić serwer do małej firmy. Właściwie z serwerami nie miałem jeszcze do czynienia dlatego chciałem Was prosić po poradę.

Do obudowy rack dobrze mieć szafę. Ile tych serwerów chcesz docelowo? 

Szafę mam :wink: dlatego zastanawiam się nad wyborem między tower a rack. Obudowami typu tower znam z typowych komputerów biurkowych, dlatego mniej więcej znam ich plusy i minusy. Natomiast w ogóle nie mam doświadczenia z rackami. Dlatego też nie wiem co lepsze/łatwiejsze w utrzymaniu.

Serwer będzie jeden i to nie zbyt mocny. Będzie pracował pod kontrolą Windows Server 2012 z Active Directory dla ok. 15 użytkowników, do tego MS SQL Server 2008 dla 4 użytkowników i PostgreSQL dla 5 użytkowników.

Przede wszystkim zmierz tą szafę, bo serwery rackowe są bardzo głębokie (zazwyczaj). Do tego rackowe są zazwyczaj droższe. Jak ma być jeden serwer a w szafie masz sporo miejsca to zdecydowanie tower, będzie taniej, jak będzie potrzeba to więcej dysków upchniesz, nie będzie problemu z dołożeniem jakiś kart rozszerzeń jak by zaszła potrzeba, a w rackowych jeśli w ogóle to tylko niskoprofilowe wchodzą w grę. Bierz towera, a różnice w koszcie lepiej przeznacz na coś innego.

Pozdrawiam,

Marcin 

A może pokaż co tak chcesz kupić. O obudowie tower mówie 

Ja niedawno kupowałem proliant ml310e pod 25 użytkowników i ms sql 2012 w obudowie tower mimo tego ze mam szafę a nawet dwie, rack wychodził dużo drożej a serwer i tak stoi w szafie 27U, ten akurat model ma duży zapas mocy. Polecam.

 Coraz bardziej przekonuję się do towera.

 

Jeszcze na żadną się nie zdecydowałem. Najpierw chciałbym wybrać typ obudowy, jednocześnie zastanawiając się nad producentem: Dell, HP czy Fujitsu.

 

Jest kilka konfiguracji HP ProLiant ML310e. Możesz napisać którą Ty wybrałeś?

jeśli możesz to bierz tower z możliwością montażu szyn - będziesz miał zalety obu rozwiązań. bardzo popularne i rozsądne cenowo są rozwiązania Intel’a