Oc athlon 1900+ oraz RAM

no więc tak… niegdy nie robilem o/c wiec jestem w tym calkowicie zielony. Chce sie dowiedziec jak moge podkrecic tego procka i ram. Na nowy sprzet mnie nie stac wiec chce wyciagnac max z tego co mam. Tu nizej wrzucam zrzuty z everesta odnosnie mojego ramu, prockam, temperatury i plyty gł. Co do chłodzenia to jest standardowe. 1 wiatrak w zasilaczu + 1 na procku (najzwyklejszy jaki byl z prockiem) + 1 na karcie graf. oraz jeden dodatkowy na obudowie.

thumb_47bc2de66b272594082388.jpg

thumb_47bc2de6813ff519296082.jpg

thumb_47bc2de69b9c5564287006.jpg

thumb_47bc2de6b168f307558403.jpg

temperatury jaki winieja na jednym ze zrzutow jest podana po 3 godzinach pracy w stanie spoczynku.

i tu mam pare pytan.

po 1. czy temp procesora 51 stopni to nie za duzo?

po 2. czemu szybkosc mojego ramu to tylko bodajze 200 MHz?? kiedy plyta obsluguje pamieci 333 MHz?

no i w konczu ile moge wyciagnac z tego wszystkiego bez dokldania kasy na lepsze chlodzenie itp.?

z gory dzieki za pomoc.

Temperaturę masz sporo za dużą u mnie temp. na wolnych obrotach wiatraka 3700 obr. 38-41 st. a przy 5400 obr. temp 34-36 st. w stresie (na ustawieniu proca jak w podpisie). Co do twoich ramów to masz kość 200,czyli efektywnie 400 (czyli najszybszą możliwą obsługiwaną przez twoją płytę główną). Zqanim zaczniesz kręcić to zmień ten zasilacz bo to padaka (popatrz tylko na wartości napięć, zwłaszcza +5 i +12!), zobacz jeszcze w biosie lub sprawdź miernikiem jak posiadasz.

ok dzieki. czyli przedewszystkim zasilke zmienic a po za tym pewnie jednak by sie przydal lepszy cooler na procka? moze polecasz cos taniego a dobrego?

niewiadomo czy się przyda…płyta do oc nie jest stworzona a mój stary komp miał semprona 3000+ podkręconego z 1800MHz do 2115MHz bo mobo więcej nie dawała rady…

a teraz działa na boxie i temp w sys nie przekracza 45*…

podkręć do ilu się da a jeśli temp w idle będzie wyższa niż 50* to kup cooler…

PS. na tym sempku miałem mobo ECS

PS2. jaki socket??