Od czego zacząć tworzenie gier?

Witam! Mam zamiar tworzyć gry. Ale niewiem od czego się zabrać :frowning: . Czy są jakieś kursy online czy jakieś książki o tworzeniu(narazie)prostych gier? A jeszcze czy jest jakaś strona na, której można byłoby poczytać o tworzeniu sztucznej inteligencji?

http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=1&t=133

:-o :-o znasz jakieś języki programowania?

Kilka przydatnych linków:

http://www.xna.pl/BlogView.aspx?pageid= … 144&mid=14

http://forum.idg.pl/lofiversion/index.php/t33157.html

http://pclab.pl/forum/lofiversion/index … 74649.html

http://forum.idg.pl/lofiversion/index.php/t18571.html

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=15489

http://binboy.sphere.pl/index.php?show= … =0&p2=3072

http://www.pcformat.pl/forum/showthread.php?tid=6071

http://www.gamedev.pl/tutorials.php

Kurs C++

w/w kurs jest zajebisty. Także go polecam. Do prostych gierek możesz wykorzystać The games Factory albo Game Maker 6.0. :stuck_out_tongue: .

toche C# i C++

To zacznij od poznania ich lepiej niż trochę. Pisz cokolwiek, najlepiej małe programy, i wyrób sobie dobre nawyki.

z kąd można ściągnąć Visual Studio NET. i czy on w ogóle jest darmowy :?: :?: :?: znam C++ i pare innych języków

Złączono Posta : 14.08.2007 (Wto) 11:49

albo Visual Basic chociaż by demo

Ze strony Microsoftu :wink:

http://msdn2.microsoft.com/en-us/express/aa975050.aspx

No a co z tą sztuczną inteligencją?

A co ma z nią być? Należy ją oprogramować tak jak wszystko inne. Jeśli szukasz kompletnej odpowiedzi - kup jedną z wielu dostępnych na ten temat książek.

A jaką byś polecał książke związaną z tworzeniem sztucznej inteligenji???

Żadną póki nie nauczysz się dobrze programować. Plus: zależy o jaką sztuczną inteligencję chodzi.

Ok, przyłożę się trochę do programowania i poznawania nowych języków programowania.

Niewiem a jaka byłaby odpowiednia na początek z tworzeniem gier??? oczywiście do prostych gier

Złączono Posta : 22.08.2007 (Sro) 20:12

może np. taka jak w Maluch Race lub ActionCube

aero_1994 mogę Cię zapewnić, że nad takimi grami nie pracowała jedna osoba. Mogę Cię również poinformować o tym, że każda z tych osób znała się na programowaniu trochę lepiej od ciebie.

Jeśli zależy Ci na projekcie bazującym na Twojej dotychczasowej wiedzy to zacznij od zbudowania ładnego graficznego kalkulatorka (będziesz miał satysfakcję jak skończysz).

“Czytać kod --> Czytać więcej kodu --> Zrozumieć kod”

Nad Maluch Racerem pracowało akurat dwóch studentów i dorywczo kilka dalszych osób. :wink:

Co do AI - każda gra ma inaczej skonstruowane AI. Inne jest AI w Go, inne w wyścigach a inne w strzelance. Nie ma odpowiedzi uniwersalnej tak jak nie ma definicji prostej gry.