Witam! Mam zamiar tworzyć gry. Ale niewiem od czego się zabrać . Czy są jakieś kursy online czy jakieś książki o tworzeniu(narazie)prostych gier? A jeszcze czy jest jakaś strona na, której można byłoby poczytać o tworzeniu sztucznej inteligencji?
Kilka przydatnych linków:
http://www.xna.pl/BlogView.aspx?pageid= … 144&mid=14
http://forum.idg.pl/lofiversion/index.php/t33157.html
http://pclab.pl/forum/lofiversion/index … 74649.html
http://forum.idg.pl/lofiversion/index.php/t18571.html
http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=15489
w/w kurs jest zajebisty. Także go polecam. Do prostych gierek możesz wykorzystać The games Factory albo Game Maker 6.0. .
toche C# i C++
To zacznij od poznania ich lepiej niż trochę. Pisz cokolwiek, najlepiej małe programy, i wyrób sobie dobre nawyki.
z kąd można ściągnąć Visual Studio NET. i czy on w ogóle jest darmowy :?: :?: :?: znam C++ i pare innych języków
Złączono Posta : 14.08.2007 (Wto) 11:49
albo Visual Basic chociaż by demo
No a co z tą sztuczną inteligencją?
A co ma z nią być? Należy ją oprogramować tak jak wszystko inne. Jeśli szukasz kompletnej odpowiedzi - kup jedną z wielu dostępnych na ten temat książek.
A jaką byś polecał książke związaną z tworzeniem sztucznej inteligenji???
Żadną póki nie nauczysz się dobrze programować. Plus: zależy o jaką sztuczną inteligencję chodzi.
Ok, przyłożę się trochę do programowania i poznawania nowych języków programowania.
Niewiem a jaka byłaby odpowiednia na początek z tworzeniem gier??? oczywiście do prostych gier
Złączono Posta : 22.08.2007 (Sro) 20:12
może np. taka jak w Maluch Race lub ActionCube
aero_1994 mogę Cię zapewnić, że nad takimi grami nie pracowała jedna osoba. Mogę Cię również poinformować o tym, że każda z tych osób znała się na programowaniu trochę lepiej od ciebie.
Jeśli zależy Ci na projekcie bazującym na Twojej dotychczasowej wiedzy to zacznij od zbudowania ładnego graficznego kalkulatorka (będziesz miał satysfakcję jak skończysz).
“Czytać kod --> Czytać więcej kodu --> Zrozumieć kod”
Nad Maluch Racerem pracowało akurat dwóch studentów i dorywczo kilka dalszych osób.
Co do AI - każda gra ma inaczej skonstruowane AI. Inne jest AI w Go, inne w wyścigach a inne w strzelance. Nie ma odpowiedzi uniwersalnej tak jak nie ma definicji prostej gry.