Odblokowanie NAT


(mateusz_wolek) #1

Witam, mam problem z lagami podczas gry na Ps4 (Fifa 18), i podobno może to być wina NAT typ 2. Posiadam internet 40mb światłowodowy, router dasan h660gw, prywatne ip (tak mi się wydaje). W routerze włączyłem uPnP, ustawiłem DMZ na ip konsoli, odblokowałem odpowiednie porty, chociaż nie jestem pewien czy poprawnie. Nestety problem lagów nie zniknął, mogę jeszcze zrobić cokolwiek żeby poprawić sytuację?


(roobal) #2

Jesli na WAN nie masz publicznego IP, nic nie zrobisz.


(mateusz_wolek) #3

A dostawca internetu może coś zmienić? Nadać pobliczne ip?


(krystian3w) #4

Można o takie się zapytać czy da się np. wykupić.


(roobal) #5

Dostawcy raczej niechętnie przekierowują porty. Czasami z lokalsami idzie się dogadać. Jeśli ISP ma ofercie publiczne IP, to możesz je dokupić.


(eskimosek) #6

mozesz zrobić polecenie traceroute i sprawdzić który węzeł sieciowy zamula ,ale chyba na konsoli nie da sie tego zrobić jak już coś to na routerze.Ogólnie to nic nie możesz zrobić o ile połączenie będzie szło przez zamulony węzeł ewentualnie może zmiana internetu po LTE jak masz blisko BTS-a


(MatX_) #7

Niby w jaki sposób przez wykonanie traceroute’a ma się dowiedzieć o zapchanym routerze po drodze?
Nie każdy host po drodze musi odpowiadać dobrym pingiem, ani w ogóle.
Zmiana światłowodu na LTE? Litości…
Zapewne konsola jest podłączona przez W-Fi i dlatego są “lagi”, bo któreś urządzenie w sieci powoduje zakłócenia.
Do twórcy tematu: radzę skorzystać z połączenia kablowego, wtedy prawdopodobnie nie będzie problemów.


(eskimosek) #8

Piszesz poważnie czy żartujesz? może sie zapoznaj z tym narzedziem sieciowym od strony łopatologicznej


(MatX_) #9

Chyba niezbyt dogłębnie zapoznałeś się ze zlinkowaną treścią

Brak odpowiedzi na zadany pakiet sygnalizowany jest znakiem gwiazdki “*” i może wynikać z przeciążenia sieci, routera bądź z celowej konfiguracji urządzeń (ustawienia firewalla).


(eskimosek) #10

Tak i tam gdzie są te gwiazdkii jest zamulony router który może nie wyrabiać z wielu powodów np. ktoś przez ten router puszcza ddosa i router zaczyna być zapychany ddosem i pojawiają sie gwiazdki.Tym narzędziem można zdiagnozowac słabe węzły które nie wyrabiają i dopóki będzie połączenie do serwera docelowego przez te węzły nic nie można zrobić. To proste i dziwie sie że nie kumasz tego.


(MatX_) #11

To, że pojawia się gwiazdka na trasie nie musi oznaczać, że host jest “zamulony”. Wynika to jednoznacznie z fragmentu tekstu, który sam mi podlinkowałeś.


(eskimosek) #12

No nie musi teoretycznie może gdzieś być ustawiony firewall ze złośliwym snifowaniem i też może zamulać ,tak czy siak chodzi o to że z punktu widzenia użytkownika który sie łączy z punktu A do B połączenie będzie lepsze jeśli po drodze nie będzie gwiazdek nie ważne czy wynikają z przeciążenia czy ze specjalnej konfiguracji routera.


(MatX_) #13

Na jakiej podstawie tak twierdzisz?


(eskimosek) #14

Na takiej podstawie że pakiet jest zbyt długo trzymany na tym wężle to jest coś takiego jakby np. no jak by to Ci prościej wytłumaczyć.Masz np. autostrade i na tej autostradzie są bramki i pobierane są opłaty.I teraz te opłaty są niskie powiedzmy 1 zł no to każdy wrzuca do puszk po 1 zł i i jedzie dalej,ale gdy opłaty są po 50 zł to juz każdy musi wyciągnąć portfel przeliczyć kase ,wziąc pokwitowanie a zdarzy sie taki co zapomniał portfela i blokuje ruch i sie robi korek. No i to działa na podobnej zasadzie … tam gdzie jest dobre połączenie nie ma tych gwiazdek bo ruch jest płynny czyli w tej analogii wszyscy wrzucają do puszki 1 zł.


(MatX_) #15

Brak odpowiedzi na zadany pakiet sygnalizowany jest znakiem gwiazdki “*”

Tylko na zadany pakiet. Niekoniecznie na cokolwiek więcej.
Poza tym, gdyby host nie przepuszczał żadnych pakietów, to łączność dalej nie byłaby możliwa.


(roobal) #16

@MatX1 z @eskimosek nie ma sensu się kłócić, on wie lepiej.

Tam gdzie są gwiazdki, najczęściej zapytania icmp są blokowane na firewallu.

Wiesz w ogóle jak działa tracert? Działa tak samo jak ping z tym, że wysyła po kilka pakietów icmp w bardzo krotkim czasie wiele razy. Na firewallach są regułki, które ustalają limit pakietów icmp na sekundę. Tracert ten limit przekracza i jest blokowany, ale dostaje przynajmniej jedną odpowiedź. Gdyby jej nie dostał, nie wiedziałby co jest na kolejnym skoku.

Te gwiazdki w 99% to wina firewalla.


(eskimosek) #17

Ale tam gdzie są blokowane iCMP ruch jest filtrowany i tak jak w tej analogii autostradowej, pakiet jest zatrzymywany i trwa to dłużej niż normalnie.Nie wiem co tu jest takie trudne do zrozumienia.


(roobal) #18

Nie wiem czego Ty nie rozumiesz. Jak zwykle mylisz pojecia. Jeśli grasz w jakąś grę to wysyłasz pakiety IP, a nie icmp. Nawet jeśli gra wysyła pakiet icmp, żeby sprawdzić opóźnienie, na pewno nie robi tego 10p/s.

Gdy pingujesz wysyłasz pakiet/s, gdy używasz tracert, wysylasz 3pakiety/s. Wystarczy, że na firewallu ustawione jest limit 1/s i pakiet jest odrzucany. Na tym polega różnica i blokowanie pakietów icmp nie ma tu nic do przesyłania pakietów ip.

Widzę, że masz wiedzę i fajnie, ale z Tobą problem jest taki, że uczepisz się czasem jednej rzeczy i zaczynasz pisać głupoty. Gdy ktoś zwróci Tobie uwagę, to chcesz pokazać że masz rację, dlatego ja i inni się Ciebie czepiają.

Ja też czasami wypisuję bzdury i gdy ktoś mi napisze “ale Ty roobal pitolisz” i widzę, że ktoś ma rację, to przyznaję się do błędu i nie upieram sie na siłę przy swojej racji. Jeśli chcesz być specjalistą, ucz się od innych i nie obrażaj się na krytykę.