Od pewnego czasu mam problem z moim dyskiem twardym, jest to: WDC WD10EAVS-00D7B1. Problem polega na tym, że dysk wydaje osobliwe odgłosy. Coś jakby ciche, ale intensywne wirowanie, a kiedy przewijam rolką w przeglądarce słychać cichy zgrzyt. Dźwięki te wcześniej nie występowały, co więcej dysk należał do tych nie wydających jakichkolwiek dźwięków. Postanowiłem stworzyć dla niego tzw. mat-boxa. Zrobiłem go z resztek matu bitumicznej i mat wyciszających firmy be quiet. A szkieletem całego projektu była obudowa po starej nagrywarce CD :E. Niby ciszej jednak dalej irytuje ucho. Co więcej temp. podskoczyła z 33 do 42 stopni. Przeprowadziłem skanowaniem systemowym programem w poszukiwaniu błędów oraz ich automatycznej naprawy. Proces ten nic nie wykrył. Przeprowadziłem 4h skan HD TUN-em:
W momencie kiedy go kupowałem głosy podniecały się jakie to nie są ciche i nie grzejące się urządzenia. Teraz widzę wyszło szydło z worka. Dysk niestety nie jest na gwarancji.
EDIT: Czemu pod gwarancję nie pod chodzi? Mój Caviar Blue 5 letni miał jeszcze 58 dni w zapasie (diagnostyka nawala w sobotę i jutro wysyłam go do serwisu) a twój 3 letni dysk już pod gwarancje nie pod chodzi? Próbowałeś go zarejestrować na stronie WD?
Mam pisemną rękojmię sklepu na 36 miesięcy. Jednak fakt nie rejestrowałem go na stronie. Co do smarta w biosie jest włączony więc skoro “go” nie ma to znaczy, że nie ma go w zestawie :D. Dziwna sprawa, ale tak jest.
PS. Podaj mi link do rejestracji nie widzę odnośnika na stronie wd
Rejestrujesz się, dodajesz sprzęt, zgłaszasz RMA, drukujesz to co ci przyjdzie na maila i wysyłasz. Ja dzisiaj wysyłam, bo dysk nie przechodzi diagnozy i wstępnie coś wyświetla o bad sectorach.
Konto założyłem jednak po podaniu SN produkt nie przechodzi poprawnie rejestracji, wygląda to jak na poniższym screenie:
Wpisując SN z karty gwarancyjnej dostrzegłem, że mam jeszcze 3 miesiące gwarancji sklepu. Jednak tam chcą ażeby dokładnie im opisać w paczce zwrotnej objawy usterki. Tutaj moje pytanie co jemu właściwie jest ? zakładam, że mam im odesłać sformatowany dysk, zerować też powinienem?
PS. Nawet maila do nich napisać nie można, po wprowadzeniu numeru modelu wyskakuje błąd w “bazie wiedzy”
Finalizując:
Serwis na ten dysk dał 2 lata, sklep dał 3. Opisane problemy z dyskiem nie podlegają wymianie dysku i nawet gdybym im go z takimi objawami wysłał, oni by mi go odrzucili. Wg, nich odgłosy dysku po pewnym czasie są czymś naturalnym. Poradzili mi ażeby wyzerować dysk, tak też zrobiłem i SMART powrócił. Ostatecznie wyciągnąłem dysk z bitu box’a własnej roboty. Przy tych upałach jego tem. dochodziła do 50 stopni, a on sam jest w stanie wytrzymać 55, stąd takie posunięcie. Odgłosy dysk wydaje jednak dzięki zerowaniu są dużo dużo mniej uciążliwe. Dziękuję wszystkim za udział w wątku. Pozdrawiam