Odłączanie dysku zewnętrznego

Prosze o pomoc w następującej sprawie: za każdym razem, kiedy chcę odłączyć dysk zewnętrzny od kompa, pokazuje się komunikat jak poniżej. Zamykam wszystkie pliki, których używałem, tak mi się wydaje, ale to widać nie wystarcza. Na dysku zewnętrznym (Hdd) mam wszystko zanim zainstalowałem dysk ssd i boję się utracić z niego wszelkie dane, a jest tam ich sporo. Proszę powiedzieć jak sobie z tym poradzić.
Życzliwych i cierpliwych serdecznie pozdrawiam (dodam ,że jestem samoukiem i niewiele umiem).Zrzut ekranu 2021-09-23 170154

Przed odłaczeniem dysku zamknij go klikając na ikonę sytstemową na dolnym pasku. Jest taka ikonka jak by strzałki do góry i po kliknięciu powinien być widoczny dysk zewnętrzny. Jak na niego klikniesz to pojawi się zapytanie o bezpieczne odłączenie dysku

Czasami też mam tak, radzę sobie tym. że wylogowuje się i odłączam go.

Ja mam takie info zawsze, kiedy chcę odłączyć dysk zewnętrzny HDD, na którym znajdują się więcej niż jedna partycja…często jest to dysk zewnętrzny z zainstalowanym na nim systemem.
I chociaż dysk nie jest w ogóle używany to i tak Windows 10 nie daje mi go bezpiecznie odłączyć dając właśnie takie info.
Sprawdziłem i jest to tak:

  • odłączam go po prostu i nigdy nie zdarzyła się sytuacja, że coś z nim się stało (oczywiście odłączam go wówczas kiedy nic z nim nie robię).
  • czekam, aż po jakimś braku aktywności sam się usypia i wówczas go odłączam.
  • w sieci pisało, że w Windows 10 po jakichś aktualizacjach nie jest już wymagana operacja bezpiecznego odłączania sprzętu…że, niby można już bez ryzyka odpinać nieużywane urządzenia USB bez wykonywania tej czynności.
    Ale ile w tym prawdy to nie wiem.

Pewnie masz aktyvirusa. Przy niektórych tak jest.