Odmowa dostępu do komputera w tej samej grupie roboczej


(Lucjanswin) #1

W jednakowej grupie roboczej pracują dwa komputery. W obu jest winXP. Jedynie komputer A ma mozliwość przeglądania plików w komputerze B, mimo, ze oba mają udostępnione dyski.

Gdy w komputerze B chcemy zobaczyć co zawiera komputer A, to pojawia się komunikat: //A nie jest dostępny. Możesz nie mieć uprawnień do uzywania tego zasobu sieciowego. Skontaktuj sie z administratorem tego serwera aby uzyskać uprawnienia do dostępu.//

Odmowa dostępu.

Na komputerze A jest udostępnione połączenie internetowe które działa na B bez problemowo.

Zapory systemowe wyłączone.


(fiesta) #2

Może założenie na komputerze A konta gościa pomoże (oczywiście mowa o win XP 8) )


(Lucjanswin) #3

nigdy przedtem nie miałem konta gościa i mi to działało.


(Dew Z) #4

Usuń te miejsca sieciowe i dodaj je od nowa. Najprawdopodobniej zmienione zostały nazwy tych zasobów i ścieżki się teraz nie zgadzają…

Udostępnione połączenie działa, więc z IP wszystko OK!


(Lammermoor) #5

Mam ten sam problem,walczę z nim od dłuższego czasu.Z tym,że mogę wejść z komp B na A-ale tylko wtedy jak stworzę kreatorem miejsca sieciowe.Jest to niezbyt wygodne bo mam dość dużo udostępnionych folderów i myślałam,że można wejść na komp A z "Pokaż komputery grupy roboczej"klikajac w ikone tegoż kompa.Jednak tak robiąc mam taki komunikat jak lucjanswin.Jeśli trzeba usunąć miejsca sieciowe to na dwóch komputerach?Konto gościa wyłączyłam na obu bo nie wiem czy tam też trzeba zakładac hasła?Nikt oprócz mnie nie korzysta z udostępniania więc chyba ten gość nie jest konieczny?Na kompie A wszystko jest ok,wchodzę bez problemu na B z “Pokaż komp grupy roboczej”.Proszę o wytłumaczenie w czym problem bo mnie to wykończy!

komp12yi.th.jpg


(Daroo7) #6

u mnie jest to samo przez dzień ale nas jest ok. 40 a nie 2 ale do rzeczy widocznie administrator twojej sieci zablokował ściąganie z lokalnej sieci


(Lammermoor) #7

Mam Neostradę-a moja sieć domowa to połączenie kompa stacjonarnego z laptopem,więc co może mi ktoś blokować :o

Pisałam,że mogę wejść z laptopa na stacjonarny ale tworząc dla każdego folderu z komp A miejsce sieciowe a podobno można wejść z Komputery grupy roboczej,tak jak wchodzę na laptopa ze stacjonarnego.Czy ktoś się zlituje i mi to wytłumaczy,przeczytałam już chyba cały net i dalej nic nie moge wymyślić :stuck_out_tongue:


(Pio78) #8

Mój Komputer -> Właściwości

Zakładka: Zdalny

Zaznaczamy: “Zezwalaj użytkownikom na zdalne łączenie się z tym komputerem”

Pozdrawiam

GembalaP


(Lammermoor) #9

Mam te opcje zaznaczone i dalej to samo.

Komp A-WinXP PRO SP2

Komp B(laptop)-WinXP HE SP2- czy może tu tkwi jakaś przyczyna?


(Pio78) #10

Odblokuj konto gość i nakażde konto imienne załóż hasło (tak, żeby nie było pustego).


(Lammermoor) #11

Czyli na dwóch kompach mam włączyć konto gość (w WIN XP HE jak czytalam ono choć wyłączone to jest aktywne) i założyć hasła?Nie za bardzo to rozumiem,po co gość+hasła jak tylko ja loguję się do komputerów(obu)z pozycji administratora,innych użytkowników nie mam.Poprzednio założyłam już hasła na komputerach na konto admina,też nie wiem po co,ale podobno tak trzeba(czy nie?)


(Pio78) #12

Domyślnie Windows XP - i nie słyszałem, żeby komuś udało się to zmienić - nie pozwala logować się zdalnie na użytkownika, który nie ma ustawionego hasła.

Komputery będące w jednej grupie roboczej potrafią identyfikawać siebie tylko jako Gościa, ponieważ nie wymieniają między sobą danych autenetkacyjnych, gdyż nie ma serwera (kontrolera), który by je potwierdził.

Dlatego trzeba odblokować konto Gość - oraz założyć na nim hasło.


(Schmit M) #13

moim prywatnym zdaniem powinienes nieco poszperac w Twoim firewallu prawdopodobnie problemy pojawily sie po zainstalowaniu lub uruchomieniu zapory. 90 % problemow z siecia wynika ze zlej konfiguracji zapory. Z tymi gosciami to troszke zakrecone i nie wiem o co wam chodzi :slight_smile: Generalnie nie ma to wiekszego znaczenia w sieci przy udostępnianiu plików. Pliki moga byc udostępniane w sieci warunkiem jest nazwa usera i haslo do danego katalogu ktore definiujemy w parametrach podczas udostepniania. Należy pamietać żeby przy logowaniu z innego kompa wpisac takie same. W xp prof musimy ustalic kto ma jakie prawa i moze byc to ktokolwiek tu moze byc problem. Pamietaj ze XP prof ma nieco bardziej rozbudowane uprawnienia … moze cos przez przypadek zamieszales :slight_smile: Sprawdz czy nie ograniczyles uprawnien na Xp prof . Sprawdz czy masz pingi w obie strony.

Problem podobny pojawial sie z tego co slyszalem podczas aktuaalizacji Xp uruchamiala sie zapora i troszke mieszala :slight_smile:

Pozdrawiam


(Lammermoor) #14

Szczerze mówiąc to już zwątpiłam,że ktoś mi to wytłumaczy.Czytam literaturę i studiuję Google(ulubione pękają w szwach od dodawania linków).

1-pingi chodzą w obie strony

2-zapora systemowa-chyba ok,połączenie internetowe działa,przy wyłączonej na obu kompach wejście na serwer z laptopa też nie działa(odmowa dostepu)

3-co do konta Gość-włączone na obu komputerach(na serwerze i laptopie)

4-nie mam żadnego hasła do udostępnionego katalogu,mam tylko na obu kompach ustawione hasło logowania do komputera(bo podobno musi być)5-z komp serwera wchodzę na laptopa z “Pokaż komputery grupy roboczej”, z laptopa jest to niemożliwe(odmowa dostepu). Tu mam pytanie-czy w ogóle jest możliwe wejście z drugiego kompa na serwer przez"Pokaż komputery grupy roboczej"???-ktoś mi powiedział,że nie

6-jedyna możliwość wejścia na serwer z laptopa to dodanie do "Moje miejsca sieciowe"poszczególnych udostepnionych folderów poprzez kreatora dodawania miejsca sieciowego.Czy tak jest poprawnie?

7-kiedys,faktycznie mialam okno z pytaniem o hasło dostepu do katalogu ale nie mam pojęcia dlaczego mi znikneło

Reasumując-połączenie internetowe działa,udostępnianie nie działa na laptopie z “Pokaż komputery grupy roboczej”-odmowa dostepu przy próbie wejścia na ikonę komputera serwera.Działa z “Moje miejsca sieciowe”-jak je stworzę przez “kreator dodawania miejsca sieciowego”-jest to niewygodne bo mam dużo udostępnionych folderów i każdy muszę tym kreatorem dodawac-poza tym nie wiem czy tak jest prawidłowo?Może jest jakiś sposób,żeby np.wrzucić te wszystkie foldery udostępnione w jeden i ten udostepnić?

Bardzo proszę o jakas pomoc bo nie daje mi to spokoju-zaznaczam,że przeczytalam już mase info z Forum(różnych),Google itp. i widocznie czegoś nie rozumiem więc dalsze czytanie też niczego nowego nie wnosi.Może znajdzie się jakis spec,który mi to wreszcie wytłumaczy.

Nie mam żadnego firewalla bo mialam problemy z Kerio,który blokował sieć a Outpost nie sprawdza się albo nie potrafię go skonfigurować odpowiednio.Czytałam,ze problemem może być własnie zapora ale nawet przy wyłączonej jest to samo.

P.S.Problem rozwiązany,jest ok.

Wszystko było dobrze,tylko moja wina bo źle wpisywałam nazwę użytkownika w oknie z nazwą i hasłem.Wpisywałam samo imię a ma być,jak wynika,imię/Administrator.Przynajmniej ja tak mam wpisane w oknie Start.Dziękuję wszystkim za sugestie dotyczące problemu.


(Mati Wz) #15

Mam podobny problem. 2 komputery polaczone sa w domowym LANie przez ruter. Ineternet na obu dziala. Jednak komputery najwyrazniej wzajemnie sie nie widza kiedy chce udostepniac pliki. Grupa robocza jest ustawiona na obu taka sama lecz gdy na kompie A wciskam “wyswietl komputery grupy roboczej” to nie wyswietla sie nic, a gdy robie to na komputerze B to tez jest tak samo. Takze kiedy wpisuje w Uruchom “\nazwa drugiego komputera” to pojawia sie komunikat ze nie mozna odnalezc sciezki sieciowej. Mam windows XP i zapora windowsowa jest wyłaczona…

Mozliwe ze na przyklad firewall nortona blokuje?

Macie jakies rady??? :frowning:

pozdrawiam

Zdun


(Schmit M) #16

w odpowiedzi na ostatni post :

  1. Najważniejsze sprawdzić czy masz włączone udostępnianie plikow i drukarek na obu komputerach. Proponuje ustawic stałe ip dla wszystkich komputerow w domowej sieci.

  2. Jesli nie masz zaawansowanych opcji udostępniania i masz XP - Homa to odblokuj goscia.

  3. Zdrowiej i bezpiecznij używaj zaawansowanych opcji udostępniania konfigurujac grupe uzytkownikow z prawami dostępu. Panietaj ze wchodzac do sieci z innego kompa musisz podac usera i haslo zgodne z tym co zdefiniowales.

  4. Sprawdz jak w nortonie jak masz ustawione warunki pracy w sieci lokalnej najbezpiecznij udostępnij w podsieci ruch pomiedzy drugim kompem wpisując mu jego Ip.

  5. Sprawdz czy masz pingi w obie strony.

  6. Na otoczeniu sieciowym prawa mysz i wyszukaj - podaj nazwe drugiego kompa. Ta opcja czesto sie lepiej sprawdza niz szukanie kompa w otoczeniu sieciowym.

  7. Jesli nie znajdzie to znaczy ze popelniles gdzies blad i prawdopodobnie w firewallu nortona.

  8. Jesli znajdzie to masz to co chciales.

Pozdrawiam

MS


(fiesta) #17

Możliwe, należy go odpowiedno skonfigurować. Na czas testów wyłącz ochronę sieci i będziesz miał jasność 8)


(Tomee) #18

odpowiedz jest prosta na wasze problemy, radze zrobić tak:

wejść do: panel sterowania/narzędzia administracyjne/zasady zabezpieczeń lokalnych/zasady lokalne/przypisywanie praw użytkownika/ i tu znaleźć scieżki :“odmowa dostępu do tego komputera z sieci” i “odmowa logowania lokalnego” i usunąć goscia i support388945a0.

Oczywiście konto goscia ma być włączone, nie trzeba ustawiać żadnych haseł.

Zapora w XP moze byc włączona ale Nortona radził bym wyłączyć.

Oczywiście należy też zrestartować kompa.

Ja zawsze tak robie po formacie i wszystko smiga aż miło.