Odszyfrowanie karty SD

Opiszę cały przypadek od początku. Posiadam telefon marki Made in China, jakiś Navon s450, z Androidem 6. Mam w nim kartę SD 8 GB, która była używana jako główna pamięć. Telefon zaliczył crasha, po którym musiałem zrobić twardy reset. Po uruchomieniu telefon od razu poprosił o format karty. Podobnie stało się po podłączeniu karty do lapka z Win10. Nie da się odczytać danych normalnie, są jakoś zaszyfrowane. Czy da się to jakoś odszyfrować? Chodzi mi głównie o zdjęcia. Jakiego programu do tego użyć? Dodam, że próbowałem darmowych programów takich jak Pandora Recovery i Recuva, Pandora znalazła dwa zdjęcia, a Recuva nic.

Nie znam się Androidzie, ale podejrzewam, że sytuacja może być analogiczna do szyfrowania na urządzeniach z Windows. Szyfrowania i odszyfrowanie odbywa się przy pomocy klucza certyfikatu, który wygenerowany jest na danym urządzeniu. Jeżeli sformatujesz urządzenie przed exportem certyfikatu, dane przepadają.

Tu jest przedstawiony cały proces, może ci pomoże.https://morfitronik.pl/jak-odszyfrowac-zawartosc-karty-sd-w-smartfonie-z-androidem/

Poradnik pokazuje odszyfrowanie z wykorzystaniem klucza, który w tym przypadku najprawdopodobniej przepadł podczas formatu.

Pod Androidem szyfrowanie nośników zewnętrznych takich jak karty microSD jest dosyć ułomne. Przy włączonej opcji szyfrowania karty microSD tworzony jest 128-bitowy klucz AES tak zwany “Master key”. Jest on potem szyfrowany drugim kluczem AES 128-bit w połączeniu z twoim kodem PIN/wzorem/hasłem.

To tak w dużym uproszczeniu. Jeżeli któryś z dwóch kluczy został uszkodzony to nie odzyskasz zawartości.

Jeżeli uszkodzony jest system plików to najlepiej zrobić pełny sektorowy backup (dump) karty microSD i spróbować naprawić system plików.

Być może jest ustawiony tylko “dirty bit” uniemożliwiający poprawne podmontowanie karty.
Sprawdź sobie pod Windows uruchamiając cmd.exe jako Administrator i wpisując:
fsutil dirty query LITERA_KARTY_SD: