Odzyskanie klucza Windows


(Frau Potato) #1

Witam. Mam laptop Toshiba, był z system Windows 7 (już wgranym, bez płytki etc.), ale przez pewien czas miałem inny system na nim zainstalowany. Teraz mogę Windows 7 odzyskać tylko przez ponowną instalacje tyle że naklejka z kluczem Do Windowsa spod laptopa zatarła się. Czy da się w jakiś sposób ten klucz odzyskać z dysku, znaleźć jakimś programem, jeżeli zainstalowany jest aktualnie na laptopie inny system? Z góry dziekuje za odpowiedź.


(Michal A1986) #2

O ile dobrze pamiętam to podczas uruchamiania systemu wciskasz F8 i wybierasz pierwszą opcję “Napraw komputer” to spowoduje uruchomienie partycji Recovery na której masz już fabryczny system z kluczem systemu, sterownikami i innym syfem który producent chce Ci wcisnąć. Instalujesz i masz już zainstalowane wszystko, od sterowników po aktywacje systemu.


(rgabrysiak) #3

Tylko pamiętaj że klucz który jest “zawarty” w nośnikach recovery to tzw. klucz OEMowy i jest on zupełnie inny niż ten który był na naklejce COA :wink:


(Frau Potato) #4

Kiedy naciskam to napraw komputer i w System Recovery Options wybieram System Image Recovery, wyświetla mi się komunikat: “Windows cannot find a system image on this computer”. Czy robię coś źle? Jestem zielony w takich sprawach. :wink:


(rgabrysiak) #5

Czy przypadkiem nie usunąłeś partycjie recovery?


(Frau Potato) #6

A czy da się to jakoś sprawdzić? I jeżeli partycja recovery została usunięta to już koniec, nie da się nic zrobić?


(Bogdan_G) #7

Jeśli masz dowód zakupu, to od producenta laptopa możesz otrzymać drogą pocztową płytę z systemem, sterownikami i softem producenta. Zeskanuj sobie dowód zakupu. Chyba coś masz, bo raczej niemożliwe jest nie mieć czegokolwiek. Nawet po 7 latach po zakupie laptopa/pc, sklep wystawi informację, ale temu, co kupił. Zadzwoń do przedstawiciela i przedstaw sprawę, jeśli masz jakikolwiek dowód, który można zeskanować i wysłać mailem. http://www.toshiba.pl/pl/Kontakt/ Możesz jeszcze spróbować połączyć się ze stroną pomocą toshiby/usługi, pomoc/pomoc techniczna dla laptopów/pc - przez środkowe okienko “autowykrywanie”. Pewnie zapłacisz za nośnik, ale kto by się tym przejmował… http://www.toshiba.pl/innovation/pl/gen … RT_PORTAL/


(Frau Potato) #8

Dziękuje za pomoc. Rozumiem, że wtedy już nie będę potrzebował klucza do Windowsa?

Chyba że w jakiś sposób, kontaktując się z Microsoftem mogę odzyskać klucz do mojego Windowsa? (okazując dowód zakupu lub cokolwiek innego)


(Bogdan_G) #9

Nie. To producent nabywa klucze od microsoftu i robi dystrybucję dodając własny soft wgrywając klucz w przypadku większości laptopów. Microsoft może Ci aktywować legalny system, ale nie jest adresatem odpowiedzialnym za sprzedaż Tobie systemu wgranego w laptop. To producent laptopa odpowiada za sprzęt i oprogramowanie. Znam przypadki przysyłania nośników z wgranym softem i system był już aktywowany…

Twój laptop też nie wziął się z księżyca. Kasując wgranego win 7, usuwając naklejkę coa, chyba nie strzeliłeś nieświadomki? Na komputerach blaknie naklejka, ale po siedmiu latach jest jeszcze czytelna. Kto nie zapisuje sobie tak ważnych danych, jak klucz aktywujący windowsa? Może trochę nie wiesz. Komputery i laptopy z nielegalnych źródeł mają pozrywane naklejki, pozmieniane systemy, żeby ktoś nie utrafił za sprzętem do posiadacza. Nie piszesz - kupiłem, mam paragon, czy tam fakturę, czy umowę i spłacone raty i czy jest możliwość odzyskania systemu? Wiesz, że na słowo nikt Ci nie poda Windowsa 7 i dołoży klucz aktywacyjny. Daj konkrety. Ludzie radzą sobie legalnie. Nie ma znaczenia, czy Ci wierzę, czy nie.


(Frau Potato) #10

Przepraszam za moją oporność, ale troszkę się gubię. :wink: Naklejka jest cały czas przyklejona pod laptopem, tylko że częściowo zatarta (część znaków z klucza jest niewidoczna). Laptop był kupiony nowy (w RTV EURO AGD). Raty spłacone, a fakturę i paragon posiadam. W takim układzie mogę się gdziekolwiek zwrócić, żeby ten nieszczęsny Windows odzyskać?


(Bogdan_G) #11

Zrób ksero. Wykonaj telefon. Wyjaśnij. Potwierdź gotowość przysłania do nich dowodów zakupu, oraz w miarę wyraźne zdjęcie naklejki. Zapytania ogólne/Pomoc techniczna: Telefon: 801 88 77 55 (Laptopy do użytku domowego i biznesowego, w tym Satellite, Satellite Pro, Qosmio, Tecra i Portégé. Telewizory REGZA LCD, LED i hybrydowe. DVD/Blu-ray. JOURN.E, STOR.E, CAMILEO i usługi.