Odzyskanie klucza

Witam.

Mam pewien problem.

Mianowicie mam oryginalnego xp’ka home, ale dzięki mojej 2-letniej siostrzenicy straciłem naklejkę z kluczem.

I tutaj pytanie, jest jakiś sposób, aby odzyskać klucz, który wpisywałem przy 1. instalacji systemu tak, aby aktywować ten system w microsofcie?

Podkreślę jeszcze raz, że mam oryginalny system.

Magical Jelly Bean Keyfinder :spoko:

http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml

Jeśli masz zainstalowanego windowsa to możesz “wyciagnać” klucz z niego programem WINKEY FINDER

ja jak zmieniałem obudowe bo miałem powyginana dzwoniłem do microsoftu gdysz miałem licencje naklejona na budzie) pani mi powiedziała ze mam isc do sklepu gdzie kupywałem kompa i maja dac bespłatnie replike licencji , bierzesz ze soba dowód zakupu

Dzięki Gina, to Magical Jelly Bean Keyfinder działa. Przynajmniej podał mi jakiś klucz :wink:

Zobaczymy co microsoft na to :wink:

ppiotrek, tylko tej naklejki właśnie nie mam, bo mi siostrzenica zerwała, a dzwoniąc do “sprzedawcy sprzętu” (który swoją drogą nakleił certyfikat tak, że nie dość, że sam się odklejał, to jeszcze w łatwo dostępnym, że każdy mógł zerwać) powiedział, że oni nie “występują” do microsoftu o zastępczy certyfikat. No i teraz się męczę i ze sprzedawcą sprzętu, jak i z microsoftem, aby aktywować system, który mi padł, po jakiejś zmianie w biosie :confused:

Tak się zastanawiam, czy czasem tego gdzieś nie zgłosić :twisted: Ale to poczekam, bo ma do mnie “inżynier” z microsoftu zadzwonić :smiley:

całkowicie cie rozumiem tylko nie wiem czemu w sklepie uciebie stwarza problemy jak on ma to bez gadania wydac i na takie sprawy nie dzwonisz bo normalne ze wykreca sie musisz w oczy pogadać z nim a jak nie chce to niech dzwoni przy tobie do misrosoftu a najpierw sam to zrob w domu

No właśnie do microsoftu dzwoniłem i powiedzieli mi, że jest to wersja oem z pomocą techniczną od sprzedacy, więc oni mają wystąpić do micro, aby wydali certyfikat zastępczy :-x

Poczekam na telefon od “inżyniera” z micro i jak dalej nie będę mógł aktywować systemu, to go spakuję i wyślę na reklamację :slight_smile: I jak mi powiedzą, że coś nie tak, to popamiętają długo to :twisted:

Bzdury piszesz. Sprzedawca nie ma prawa wydać żadnego duplikatu certyfikatu bo czegoś takiego nie posiada. KAŻDORAZOWO duplikat wydaje Microsoft na podstawie zgłoszonej przez sprzedawcę dyspozycji. Procedura trwa około 1 miesiąca

Właściwie MS nie wydaje duplikatu. To po prostu nowy klucz

owszem microsoft wydaje ale idziesz do sklepu a sklep prosi o wydanie microsofta by wydał a sklepowi sie nie chce

Sądzisz, że tak ukryty link spełnia wymogi Regulaminu ?

Agaton

Tutaj masz całkowitą rację. Microsoft wydaje tzw. zastępczy certyfikat (nowy certyfikat) na dyspozycję sprzedawcy. I tak właśnie mi powiedział operator na infolinii microsoft’u. Z tym że, mój sprzedawca komputeraz z systemem oświadczył, że oni nie występują do “micro” po certyfikat.

Więc tak się zastanawiam, kupuje komputer z JUŻ naklejonym certyfikatem w nieodpowiednim miejscu (łatwo dostępnym do uszkodzenia/zerwania nawet podczas zwykłych porządków, i do tego naklejonym w takim miejscu, że certyfikat odkleja się sam, więc tym bardziej jest prawdopodobne, że zostanie on uszkodzony/zerwany) i po jakiejkolwiek zmianie konfiguracji sprzętu mam kupować nowy system? Chyba coś nie tak w tym przypadku :wink:

Swoją drogą, ciekaw jestem czemu certyfikat odklejał mi się do połowy. Czyżby podczas naklejania go, ktoś trzymał “paluchy” na kleju? :?

Widocznie nie znał procedury. Wypada delikatnie mu to wyłożyć a jak dalej będzie miał wątpliwości to:

http://www.microsoft.com/poland/oem/wsp … fault.aspx

Złączono Posta : 22.06.2007 (Pią) 17:47

Czym się przejmujesz? :slight_smile:

Skoro Microsoft każe nalepiać naklejkę COA na obudowę to niech teraz wydają duplikaty na swój koszt. Ich problem

Jak się dodzwoniłem to odebrała jakaś laska i się z nią kłóciłem :wink: Aż chyba jest dzień cały zepsułem tym telefonem :wink: A dzwoniłem dość rano :wink:

No więc podała mi tel. do kierownika, którego oczywiście nikt nie odbierał :slight_smile:

A swoją drogą, czy jest jakiś mail, gdzie można wysłać skargę na partnera micro odnośnie takich rzeczy właśnie? Rzadko korzystam ze stron micro, więc się w ogóle nie orientuje :confused:

Dzięki za ten adresik :slight_smile: Teraz niech mi powiedzą, że nie ma takiej możliwości :twisted:

Kurcze, tylko do wtorku muszę poczekać, bo wcześniej nie dam rady zadzwonić do nich :? No ale nic to, co się odwlecze :wink:

Złączono Posta : 22.06.2007 (Pią) 20:05

I jeszcze pytanko mam MarS do Ciebie. Mój dostawca sprzętu, że tak powiem, jest Firmą z podpisaną umową z micro na zasadzie Direct OEM. Czyli moja płytka z systemem, jest z logo firmy sprzedającej komputer wraz z oprogramowaniem. Kwestia nowej licencji przy stracie oryginalnej jest także aktualna? Może coś wiesz o tym? Oczywiście sprzęt jest jeszcze na gwarancji i nie minęło ponad rok od zakupu, paragon zakupu także posiadam.

możesz aktywować telefonicznie tam ten klucz raczej nie jest potrzebny ,

jak rozumiem system masz zainstalowany a jedyne co brakuje to jego aktywacja …

jak to jakiś ?? jeżeli masz to aktywuj i kropka,po co Ci ta naklejka ??

Nie ma. Każda firma jest niezależna a samemu Microsoftowi nie zależy by uświadamiać firmy w zakresie podobnych procedur. Zazwyczaj jest tak, że firma dowiaduje się “przypadkiem” o temacie jak się z nim spotka

Złączono Posta : 23.06.2007 (Sob) 19:38

Firmy Direct OEM są wypisane na tej stronie

http://www.microsoft.com/poland/oem/fir … ctOEM.aspx

Czy ta firma na pewno jest jedną z nich? Nie wiem jak wygląda sprawa w tej sytuacji, ale z mojego doświadczenia wynika, że to partner OEM zajmuje się całym tematem licencji, nośników itd a nie Microsoft. Oczywiście w tej konkretnej sytuacji

Mogę się mylić, ale coś mi się zdaje, że tak właśnie sprawa wygląda. Vide Optimus, Acer, Vobis, Dell itd

Naklejka się przyda :wink: W końcu za coś płacę :wink: A poza tym, to wkurzyła mnie babka, która mi wciskała, że oni nie mają takiej możliwości, aby wystąpić o nowy certyfikat do microsoftu :wink: I choćbym miał ten certyfikat wyrzucić, to dopne swego, i zmuszę ich do tego, aby załatwili mi nowy certyfikat :wink:

Tak, znajduje się ta firma :wink: Nie będę robił reklamy, chyba żeby ostrzec innych przed nią :wink:

Tego właśnie także dowiedziałem się w microsoft’cie, że a firma ma taką możliwość aby wystąpić o certyfikat do nich i byli zdziwieni, że mówią że nie mogą :slight_smile: Ale ja już się postaram, aby się dowiedzieli :slight_smile:

poza tym, z tego co doszliśmy z “technikiem” z microsoftu, to problem z aktywacją (ponowną), musi być ze strony technicznej sprzętu. Dlatego mam napisać ładny list do serwisu i wysłać sprzęt do nich na naprawę :smiley:

Jeszcze raz, dziękuję za pomoc i interesujące informacje :slight_smile:

Zrub zdjencie XP i wyslij do maicrosoftu

Ja miałe podobnie dostałem spesialny numer preperencyjny.

jesli jest to wersia oem wal do proroducenta kompa lub maicrosoftu

Tu masz numer 0801-308801 jak mnie pamienc niemyli

Wymagane jest zdjencie lub skan komapktu wraz z danymi osobowymi czyli adres itp.