Odzyskiwanie hasła do konta użytkownika

Zapomniałem hasła do mojego konta użytkownika, chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób mogę je odzyskać.

Możesz zmienić.

Włączasz tryb single user i zmieniasz hasło poleceniem passwd użytkownik

Ale ja nie wiem jak to się robi jestem w tym zielony potrzebuję dokładniejszych instrukcji.

Czego nie rozumiesz?

Włączasz system w trybie single user (podczas bootowania wciskasz Esc i wybierasz ten tryb) a potem to polecenie które podał matiit

Tylko kolega niekoniecznie musi mieć na liście rozruch systemu w tym trybie. Jeśli tak jest, w tym celu wciśnij na liście wyboru domyślnego systemy e , przejdź do linii kernel , ponownie wciśnij e , dopisz na końcu linii single , wciśnij enter , następnie wciśnij b aby przeprowadzić rozruch. Logujesz się na konto roota i wykonujesz polecenie passwd użytkownik , któremu chcesz zmienić hasło.

W przypadku Grub 2, wygląda to trochę inaczej ale gdybyś chociaż pochwalił się systemem…

Pozdrawiam!

Sorry. Właśnie ja nie mam od razu w GRUBie takiego trybu. Spróbuje sposobu opisanego przez roobala. Mój system to Ubuntu 8.10Jak zalogować sie na konto roota? Czy to odbywa się w normalnym ekranie logowania?

O ile dobrze pamiętam, to jak dodasz do kernela opcję single , to nawet nie pyta się o hasło, tylko od razu jesteś rootem. I nie ma żadnego graficznego ekranu logowania, tylko lądujesz na terminalu. Wpisujesz passwd nazwa_użytkownika , wpisujesz nowe hasło (nie martw się, jeśli nic się nie będzie wyświetlało), Ctrl+Alt+Del i już możesz normalnie włączyć Ubuntu.

Nie jestem na 100% pewny ale z tego co pamiętam, jak kiedyś uruchamiałem Ubuntu w trybie single to wpisuje się hasło takie samo jak dla sudo :slight_smile:

Pozdrawiam!

Dzięki za pomoc. Udało się.

Dodane 28.12.2009 (Pn) 21:26