Odzyskiwanie hasła w modemie Cisco EPC3925


(Cinu77) #1

Witam, zmieniłem kiedyś login i hasło do modemu Cisco EPC3925 i niestety zapomniałem jak one brzmiały, czy jest jakaś możliwość ich zmiany? Szukałem w internecie ale niestety nie trafiłem na nic co by mi pomogło


(Dimatheus) #2

Hej,

Oczywiście, poprzez resetowanie ustawień modemu do ustawień fabrycznych. Wciskasz przycisk reset na tylnej obudowie urządzenia i przytrzymujesz przez minimum 10 sekund. Niestety takie zresetowanie urządzenia może spowodować, że nie połączysz się z siecią operatora, bo zresetowane zostaną także ustawienia modemu kablowego.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Cinu77) #3

próbowałem już i straciłem możliwość oglądania telewizji przez internet(vectra) ale do modemu nadal nie mogę się dostać


(Dimatheus) #4

Hej,

 

Ale na pewno wcisnąłeś przycisk przez minimum 10 sekund. Krótsze przytrzymanie powoduje tylko ponowne uruchomienie urządzenia.

 

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Cinu77) #5

tak, nie jestem laikiem, po prostu nie spotkałem się nigdy z takim problemem, a naprawdę nie mam ochoty dzwonić do vectry/jechać do nich, więc postanowiłem poszukać innego rozwiązania


(Dimatheus) #6

Hej,

Niestety ciężko będzie znaleźć inne rozwiązanie. Można by spróbować wgrania na nowo softu do urządzenia, ale znając życie ciężko będzie takowe z sieci pobrać, a po jego wgraniu nie ma pewności, czy urządzenie nadal będzie chciało działać z usługą dostępu do sieci z Vectry.

Swoją drogą jakich haseł i nazw użytkowników próbowałeś po resecie urządzenia?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Cinu77) #7

pustą nazwę użytkownika, a w pozycji hasło wpisać admin ;

jako nazwę użytkownika i hasło wpisać admin ;

pozostawić puste nazwę użytkownika i hasło;

jako nazwę użytkownika podać admin , a w pozycji hasło wpisać password.

 

Czytałem w internecie o jakimś sposobie poprzez emulator terminala, ale o tym zupełnie nie mam pojęcia, niestety w szkole uczą nas tylko pracować z symulatorami cisco :frowning:


(Dimatheus) #8

Hej,

Spróbuj jeszcze kombinacji z hasłami 0000 lub 1234.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Cinu77) #9

niestety nadal nie mogę się zalogować


(roobal) #10

Nie jestem pewny, ale Vectra chyba blokuje dostęp do panelu administracyjnego routera i zmienia hasło automatycznie.

Ciesz się, że w ogóle Cię uczą takich rzeczy i to za darmo, bo za takie informacje płaci się na szkoleniach po kilka tysięcy złotych.


(Cinu77) #11

Za takie informacje które można znaleźć w internecie? Wiem, że szkolenia cisco są drogie, ale w szkole uczą nas jedynie podstaw które nie pozwalają mi jak widać poradzić sobie z modemem. Do panelu administracyjnego się dostałem i zmieniłem hasło i login tak jak napisałem w pierwszym poście, niestety zapomniałem owych i nie mogę przywrócić tych fabrycznych


(roobal) #12

Owszem można, bo i Cisco osobiście je udostępnia, ale szkolenia to szkolenia, na nich masz dostęp do sprzętu Cisco i zdobywasz wiedzę praktyczną, pracując na sprzęcie fizycznym.

 

Ciesz się, że was tego uczą, bo praktycznie 90% pracodawców wymaga znajomości obsługi sprzętu Cisco, a modem, to tylko modem, jak z tym sobie nie możesz poradzić, to pretensje miej do siebie, a nie do szkoły.

 

Ja pisałem, że prawdopodobnie Vectra zmienia te dane automatycznie, może kiedyś tego nie robili.


(Cinu77) #13

mam winić siebie za to, że jedyne czego mnie nauczyli w szkole zabawa w cisco packet tracer polegająca na robieniu routingu i blokowaniu portów? poza tym nie rozumiem po co ten offtop, prosiłem o pomoc dotyczącą dostania się do modemu a nie o ocene mojej wiedzy, jeśli nie jesteś w stanie mi pomóc to nie rozumiem po co udzielasz się w tym temacie, na dodatek w pewnym sensie atakując moją osobe.


(Grumens) #14

Jakoś tak w lutym vectra zablokowała dostęp do modemów. Wcześniej działało login: user, pass: user, teraz nie działa. Dzwoniłem do vectry w tej sprawie i powiedzieli, że wcześniej był błąd modemu i dlatego miałem dostęp ale tak naprawdę nie powinienem go mieć i już nie będę miał. Na elektrodzie czytałem o jakimś sposobie dostania się do modemu ale nie wszystkim działały wprowadzone ustawienia dzięki temu sposobowi.


(Cinu77) #15

Dziękuje bardzo za wyjaśnienie :slight_smile:


(roobal) #16

Po pierwsze nie atakuję Cię tylko pisałem, że powinieneś cieszyć się, że szkoła przygotowuje Cię do obecnych warunków na rynku pracy, a to że działacie tylko na PT, wynika widocznie z tego, że albo szkoły nie stać na sprzęt Cisco (do tego potrzeba więcej, niż jednego urządzenia, które kosztują po kilka tysięcy złotych za sztukę), albo prowadzi szkolenia w Akademii Cisco i na tym zarabia, więc byłoby to nieuczciwe i nieopłacalne, aby ktoś tę samą wiedzę dostał za darmo, a inny musiał płacić.

Po drugie, już pierwszym poście udzieliłem Ci pomocy, jak pisałem, Vectra blokuje dostęp do routera i koniec kropka, nie byłem tylko pewny czy nie pomyliłem z innym ISP.


(Fryta664) #17

Witam miałem taki sam problem ja Zresetowałem modem trzymając przycisk reset przez 10 sek. po tym wrócił faktycznie do ustawień fabrycznych ale po o 2-3 min pojawił się net i mam inne hasło. Trzeba cierpliwie odczekać aż się połączy z siecią. teraz login jest Nr.CM MAC (6 ostatnich cyfr) a hasło to S/N modemu

 


(Nestio Vip) #18

Hej. Właśnie tak zrobiłem. Wpisywałem nr CM MAC w różnych kombinacjach, jako hasło wpisując S/N modemu i niczego to nie dało. Niewłaściwy login lub hasło. Przez te zmiany Vectry WIFI ledwo śmiga:/