Odzyskiwanie systemu z laptopa

Witam,

Mam kilka pytań odnośnie oprogramowania- mianowicie posiadam laptopa, którego kupiłam w jednej z sieci komórkowych z internetem. Miał wgrany system Windows 7 (naklejka z kluczem produktu na obudowie jest).

I teraz sprawa wygląda tak,że będzie mu groziło formatowanie-z tym,że nie dostałam płytki z Win7 !!

I co teraz zrobić? Na kupno nowego w sklepie to mnie raczej nie stać, bo to chyba spore koszty:(

Z kolei drugi problem polega na programie antywirusowym- posiadam Norton Internet Security 2012 (także już był zainstalowany). tyle,że była to wersja testowa 60-dniowa:(.

Skąd teraz wziąć klucz do niego-jeżeli jest już zainstalowany? Żeby nie musieć instalować od nowa?

Wiem,że pytania może są banalne albo nawet głupie, ale nie jestem informatykiem,więc nie będę się tu mądrzyła.

Aha- i jeszcze jedno-bo pewnie po formacie będą potrzebne jakieś sterowniki do karty graficznej,dźwiękowej i płyty głównej-skąd to wziąć i skąd mam wiedzieć jakie??

Może znajdzie się ktoś życzliwy i mi pomoże :slight_smile:

dzięki z góry

Agniecha. Laptopy mają recowery i sprawdź, czy w przywracaniu systemu nie ma opcji przywracania z recowery. Laptopy tak mają, że przywraca się fabryczny system już aktywowany. Co do antywirusa, to wersje testowe kończą się, a nie zauważyłem, żeby darmowy essentials był gorszy. Chodzi o system i to jest priorytet. O właśnie - w międzyczasie kolega @Samurai dobrze to wyjaśnił.

W razie awarii systemu można go odzyskać z partycji recovery (ukryta część dysku twardego). System po odzyskaniu z recovery jest od razu gotowy do użycia - tak jak nowo wypakowany notebook, Szczegóły znajdziesz w instrukcji obsługi. Użycie recovery jest świetnym rozwiązaniem właśnie dla początkujących użytkowników komputerów. Bardziej zaawansowani mogą pokusić się o własnoręczne zainstalowanie systemu z pożyczonej płytki.

:roll:

Cześć