Oferta handlowa... Podawanie cen netto czy brutto?

Cześć Wam

Jestem początkującym “wolnym strzelcem”. Projektuje swoją ofertę handlową i mam jedno pytanie… Cennik usług powinien być napisany jako brutto czy netto? A może brutto i netto koło siebie?

W google nic nie mogę znależć… Napewno jest tutaj ktoś kto już robią ofertę handlową i też miał podobny dylemat. Dlatego licze na waszą pomoc i czekam na odpowiedzi :slight_smile:

Napisz jak uważasz, wg mnie warto aby były obie. Netto bardziej rzuca się w oczy :wink:

Dzięki wielkie odp;)

Pamiętaj, że jeśli podasz tylko netto to, gdy klientowi przyjdzie płacić może dojść do dość przykrego zdarzenia. Może on niedoczytać i potem mieć do ciebie pretensje. To na pewno nie pomaga.

Ja może napiszę jak dla mnie to wygląda od strony klienta, mnie interesuje ile mam zapłacić za usługę, a ile Ty z tego masz, to mnie mało obchodzi. Tak więc, ja bym podał tylko cenę brutto i ewentualnie zaznaczył, że jest to cena brutto, nikt nie lubi niespodziewanych wyższych kosztów.

Na niektórych stronach jest podawana cena netto na “grubo” a brutto mniejszym drukiem, ale nie spotkałem się z podawaniem tylko ceny netto. Tak że albo obie albo brutto.

 

Kontrahenta-firmy z kolei nie interesuje podatek, którego i tak nie zapłaci, więc liczy się cena netto.

Ergo - wszystko zależy od tego, czy ofertę kierujemy do klienta indywidualnego czy do firm.

Nie ważne czy będzie podana cena NETTO czy BRUTTO, ważne jest żeby było widocznie napisane, że ceny są z podatkiem czy bez. Jeżeli czytam jakąś ofertę to zawsze zwracam uwagę czy w cenie jest zawarty podatek. Druga sprawa, to tak jak już było napisane:

 

Jest ważne, nie pisz bzdur.

W Polsce jest obowiązek podawania cen BRUTTO, ze wszystkimi należnymi podatkami (VAT, akcyza itp)

Kupujący uznaje domyślnie, że podana cena jest ceną brutto.

 

Cena netto może ale nie musi być podana.

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/99974,czy_w_reklamie_i_cennikach_podawac_cene_brutto.html