Office 2007: Korespondencja seryjna

Witam,

Mam do dyspozycji programy z pakietu Office 2007 i w związku z tym mam następujące pytanie czy jest możliwe coś takiego:

Chciałbym za pomocą korespondencji seryjnej porozsyłać swoje CV i list motywacyjny do wielu odbiorców. W Access 2007 zrobiłem sobie bazę danych (nazwa firmy, adres, adres mailowy). Z uwagi na charakterystykę listu motywacyjnego, w treści każdego z nich musi znajdować się inny adres firmy (co można uczynić za pomocą korespondencji seryjnej w Word). Pojawia się tego typu problem, że po wybraniu “Zakończ i scal” Word pozwala albo na wydruk dokumentów albo ich edycję, ale nie zapisuje każdej strony osobno a jako jeden plik i na każdej kolejnej stronie jest “inny” list motywacyjny. Czy możliwe jest stworzenie korespondencji aby Word zapisał każdy list motywacyjny jako oddzielny plik? Szukałem takiej opcji w programie ale nie mogłem jej znaleźć. Oczywiście mógłbym zrobić to za pomocą metody kopiuj/wklej, ale rekordów jest ponad 100 i byłoby to czasochłonne.

Dodatkowo chciałbym wysłać stworzone listy motywacyjne do odpowiednich odbiorców (np. za pomocą Outlooka), aby program automatycznie dodał do każdego maila 2 załączniki: CV (w każdym przypadku takie samo) oraz odpowiedni list motywacyjny stworzony wcześniej, w treści którego znajduje się odpowiednia nazwa potencjalnego pracodawcy. Oczywiście treść maila oraz tytuł mogą być w każdym przypadku takie same. Uprzejmie proszę o pomoc :slight_smile:

Wszystko jest pięknie opisane w helpie pod hasłem: korespondencja seryjna, nie ma sensu tego tu przepisywać. Baza adresów powinna być w Outlooku jako lista kontaktów. W Wordzie jest zakładka Korespondencja, tam się wszystko zaczyna.

Czytałem pomoc i przeglądałem opcje w korespondencji seryjnej w Wordzie, natomiast nie znalazłem informacji o tym jak zapisać każdą stronę jako osobny plik. Tak jak pisałem powyżej Word scala wszystko do jednego dokumentu a ja potrzebuję każdy list motywacyjny jako osobny plik.

Outlookiem pobawię się później jak już uporam się z nieszczęsnymi plikami :slight_smile:

Listy motywacyjne mogę ci wygenerować, ale będą to pliki PDF. Pytanie jak potem chcesz dołączać je (nawet jeśli by były w formacie doc) do maili? Jest tylko metoda ręczna. Obawiam się, że stworzenie listy mailingowej z dołączeniem dwóch załączników w tym jeden spersonalizowany może przekroczyć możliwości Office’a.

Trzeba by napisać makro do tego.

A jak zapisać te pliki jako pdfy? Chciałbym, żeby każdy plik generowany po scalaniu korespondencji seryjnej zapisał się jako osobny plik, najlepiej od razu właśnie jako pdf, ale wordem też nie pogardzę. Bo póki co muszę z pozycji podglądu poszczególnych plików każdy zapisywać osobno. A już w ogóle idealnie by było, gdybym mógł automatycznie generować maile ze zindywidualizowanym tematem i adresem (np. z excela). Pomoże ktoś? Dzięki z góry.

Dodane 15.08.2010 (N) 15:11

Aha, eksperymentowałem z publisherem MS 2010, ale to nie to, czego chciałem, bo:

  • Mogę tam dodać do wszystkich maili załącznik, ale będzie to zawsze ten sam plik

  • Zła nazwa załącznika – nie chcę lokalizacji w nazwie, a tu jest ona automatycznie przypisywana

  • Temat trzeba wpisywać ręcznie - nie ma opcji importu z excela, na zasadzie pól korespondencji seryjnej