W Office Word 2007 pisząc dokument można w ustawieniach wymusić utworzenie kopii zapasowej
Tylko że ta kopia zapasowa tworzy się tam gdzie jest oryginał czyli w tym samym folderze
Chciałbym, aby ta kopia zapasowa dokumentu tworzyła się np. w pendrivie podłączonym na USB na komputerze.
Zapobiegło by to skasowaniu kopii zapasowej gdyby mi np. padł dysk…
Jak to zrobić ? Po wycięciu i wklejeniu kopii zapasowej dokumentu do podłączonego na USB pendriva , kopia zapasowa przestała zapisywać zmiany w dokumencie.
Okazuje się że nie trzeba ustawiać tworzenia kopii zapasowej w Wordzie. Dotyczy to wszystkich wersji Worda.
Zastosowałem PureSync version 4.5.6. build 3705.
Utworzyłem synchronizację typu kopi zapasowej pomiędzy utworzonymi wcześniej folderami na pulpicie i w pamięci zewnętrznej. Umieściłem dokument w folderze na pulpicie i po synchronizacji taki sam plik znalazł się w folderze pamięci zewnętrznej tj. paluszek Kinston.
Na pulpicie komputera też umieściłem skrót do folderu w Kingstonie aby łatwiej otwierać i sprawdzać kopię zapasową…
Obserwuję zmiany w pisanym dokumencie i te zmiany postępują w dokumencie (kopi zapasowej) pamięci zewnętrznej .
Jak chcesz się jeszcze dodatkowo zabezpieczyć to użyj chmury, np dropboxa lub mega. Masz wtedy na dysku katalog dropbox/mega/etc i jest on automatycznie synchronizowany z serwerem. Wtedy w puresync po prostu dodajesz dodatkową lokalizację aby tam też kopiowało plik.
stworzyć szyfrowany kontener i go umieścić w dropboxie/mega/etc. Kontener to prostu plik (np możesz mu dać rozmiar 10MB, dowolną nazwę i rozszerzenie) który po zamontowaniu w programie pojawia się w komputerze jakbyś pendrive podłączył.