Office zablokowane konto MS

Cześć
Mam pudełkową wersję Office w firmie i chcę ją przenieść z jednego laptopa na drugi. Wszystkie licencje (około 30) miałem zapisane na 2 kontach Microsoft (MS).
Zalogowałem się do konta, pobrałem pakiet i zainstalowałem go. Po uruchomieniu programu Word standardowo pojawiło się okienko by aktywować pakiet logując się na konto MS do którego przypisana jest licencja. Loguję się, wpisuje login i zatwierdzam, wpisuje hasło i zatwierdzam, następnie pojawia się jeszcze raz pole do wpisania loginu i po wpisaniu loginu mam komunikat:
„Ta nazwa użytkownika może być nieprawidłowa. Upewnij się, że została poprawnie wpisana. Jeśli tak, skontaktuj się z administratorem.”

Na dole mam link „Nie możesz uzyskać dostępu do konta?” klikam na niego i mam okienko z informacją „Aby odzyskać konto, najpierw wprowadź adres e-mail lub nazwę użytkownika oraz znaki z poniższego obrazu lub pliku dźwiękowego.” Wpisuję adres email i kod z obrazka po czym dostaję komunikat „Wprowadzony adres e-mail lub nazwa użytkownika nie istnieje. Upewnij się, że adres e-mail lub nazwę użytkownika wpisano poprawnie.”

Na drugim koncie mam tak samo. Jak to naprawić? Gdzie znajdę jakiś e-mail do pomocy technicznej MS Office?

Poniżej numery telefonów do pomocy technicznej Microsoft 801 802 000 lub 22 594 19 99. Zadzwoń i powiedz jaki jest problem a zapewne pomogą.

Pozdrawiam!

Podczas aktywacji wybierz opcję wprowadzenia klucza produktu, powinien być on widoczny na koncie MS po zalogowaniu się przez przeglądarkę. Nie jest to ten sam klucz, który był w pudełku - tylko nowy zapisany na koncie i wygenerowany na podstawie klucza dołączonego w pudełku. Po wpisaniu klucza aktywacja powinna zakończyć się pomyślnie bez konieczności logowania pakietu do konta MS. Czasami w nowszych wersjach Office (tj. 2019, 2023) może być konieczność zalogowania pakietu do konta MS, na którym zapisany jest klucz - pomimo wpisania samego klucza w programie. W takim przypadku pakiet można po aktywacji wylogować z konta.

Od wersji Office 2019 na koncie MS nie są wyświetlane wygenerowane klucze produktu.
Drugi problem to, że przez przeglądarkę też nie mogę się zalogować (ten sam komunikat).

I infolinie od godziny zajęte lub Indianie z Azji nie umieją wyjaśnić?

To musieli coś zmienić, bo jak sam aktywowałem zakupione licencje to klucze były wyświetlane również dla wersji 2019. Teraz faktycznie ich nie widać na koncie, są jedynie informacje o dacie dodania licencji do konta. Kolejna rzecz, którą Microsoft musiał zepsuć. Dla wcześniejszych wersji wyświetlany jest komplet danych - wliczając klucz produktu.

Edit:
Jest nawet lepiej, swoje wygenerowane klucze wydrukowałem i włożyłem do poszczególnych pudełek. Jak sprawdzę 5 ostatnich znaków klucza z licencji zainstalowanej na komputerze, to pokrywają się one z tymi w pudełku… chyba, że pakiet był w międzyczasie przeinstalowany. Wówczas ostatnie 5 znaków klucza jest innych niż pierwotnie, ale jak aktywuję starym pełnym kluczem to ten stary klucz nadal działa… jprd. Wygląda tak jakby Microsoft zmienił część kluczy z aktywowanych licencji na nowe.

Może jest jakiś sposób na wyciągnięcie klucza z zainstalowanej wersji Office 2021?

Nie ma takiej możliwości, możesz sprawdzić jedynie 5 ostatnich znaków z klucza, którym zainstalowany pakiet jest aktywowany. W tym celu w wierszu polecenia wystarcz wpisać i wykonać polecenie cscript:

Office 2010 (32 bit) na 32 bit Windows
cscript "C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\OSPP.VBS" /dstatus

Office 2010 (32 bit) na 64 bit Windows
cscript "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\OSPP.VBS" /dstatus

Office 2010 (64 bit) na 64 bit Windows
cscript "C:\Program Files\Microsoft Office\Office14\OSPP.VBS" /dstatus

Office 2013 (32 bit) na 32 bit Windows
cscript "C:\Program Files\Microsoft Office\Office15\OSPP.VBS" /dstatus

Office 2013 (32 bit) na 64 bit Windows
cscript "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office15\OSPP.VBS" /dstatus

Office 2013 (64 bit) na 64 bit Windows
cscript "C:\Program Files\Microsoft Office\Office15\OSPP.VBS" /dstatus

Office 2016 i nowsze (32 bit) na 32 bit Windows
cscript "C:\Program Files\Microsoft Office\Office16\OSPP.VBS" /dstatus

Office 2016 i nowsze (32 bit) na 64 bit Windows
cscript "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office16\OSPP.VBS" /dstatus

Office 2016 i nowsze (64 bit) na 64 bit Windows
cscript "C:\Program Files\Microsoft Office\Office16\OSPP.VBS" /dstatus

Być może wsparcie techniczne Microsoftu po weryfikacji dysponowania licencją będzie w stanie zrobić coś więcej w takim przypadku.

Dzięki za pomoc. Udało się odzyskać dostęp do konta.