Ograniczenie lub brak łączności

Witam,

Mam problem z połączeniem sieciowym. Internet z UPC, standardowy modem a komputer podłączam kablem. Problem dotyczy komputera HP 610, Windows XP, kartą sieciową Marvell Yukon 88E8042. Kiedy podpinam kabel ikonka połączenia jest z wykrzyknikiem i komunikatem “Ograniczenie lub brak łączności”.

Wyeliminowałem kilka opcji:

  • podłączam inny komputer (HP 620, również XP i standardowe sterowniki), adres IP znajduje automatycznie i Internet działa

  • komputer, którego dotyczy problem został sformatowany, wgrane najnowsze sterowniki (w tym do karty sieciowej)

  • kabel jest dobry - sprawdzałem dwa i na jednym komputerze lata, a na drugim cały czas ograniczenie łączności

  • modem sprawny

  • wpisywałem IP, bramę, maskę i DNSy ręcznie - komunikat o ograniczeniu łączności znika, ale Internet nie działa

I nie wiem czy w takim razie błąd leży w ustawieniach czy może to być problem z kartą sieciową w tym konkretnym komputerze?

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Nie ma potrzeby robić takich rzeczy. Przy połączeniu z modemem wszystko działa w automacie.

A wyłączać modem za każdym razem przed podpięciem nowego komputera?

Wyłącz modem i komputer. Podłącz modem do komputera. Włącz komputer i modem.

Witam,

A czy przypadkiem nie chodzi o autoryzację adresu MAC karty sieciowej?

Z tego co się orientuję UPC rozpoznaję użytkowników właśnie po adresach MAC.

Wniosek z tego taki, że operator ma zarejestrowany MAC adres karty sieciowej w HP 620.

Masz co najmniej 3 rozwiązania:

  1. Poprosić operatora o dodanie autoryzacji drugiego MAC adresu

  2. Zmienić MAC adres karty w HP 610 na taki sam jaki jest w HP 620

  3. Zainwestować w router i użyć opcji klonowania adresu MAC

Nie ma takiej potrzeby.

Ponieważ? Ja też korzystam z usług UPC i ISP filtruje MACi, więc podane rozwiązania przez kozakos mają jak najbardziej sens.

Pozdrawiam!