Ograniczona lub brak łączności z internetem

Witam. Mam mały problem z laptopem. Mianowicie nie mogę połączyć się z internetem. Internet na pewno jest w porządku, bo na innych komputerach działa. Na tym lapku też działał, aż do czasu. Nic nie było zmieniane w ustawieniach. Laptop “niby” połączył się z internetem lecz wyskakuje komunikat “Ograniczona lub bram łączności z internetem”. Opcja napraw nic nie dała, wyskoczył komunikat, że nie można pobrać IP. Co mogę z tym zrobić ? Z góry za pomoc.

Router posiadasz? W jaki sposób łączysz się z ewentualnym routerem, przez kabel czy wifi?

Posiadam router i łączę się przez wifi.

Być może w ustawieniach routera jest blokada na obce adresy MAC. Jeżeli jest to albo dodaj adres MAC karty WiFi laptopa, albo wyłącz tą opcję.

Jak mogę to zrobić? Jestem zielony w tych sprawach.

wpisz 192.168.1.1 w przeglądarce, login admin i hasło admin i daj screena ze strony konfiguracyjnej. Oczywiście musisz to wpisać na kompie podłączonym do routera.

wpisując 192.168.1.1 nic się nie otwiera. A co może być przyczyną tego problemy z internetem?

a spróbuj 192.168.0.1

Też nic :frowning:

Od spodu routera powinna być naklejka z podstawowymi danymi, takimi jak właśnie adres strony konfiguracyjnej.

Najlepiej podłącz się kablem sieciowym do Routera i dopiero wtedy wpisz ww nr IP a jak nie działa zrób następujące czynności:

  1. uruchom konsole (naciśnij klawisz windowsa + R) i wpisz cmd

  2. następnie napisz ipconfig, i na początku pod pozycją Karta EThernet będzie przy “Brama domyślna” IP twojego routera

  3. wtedy wpis te IP w przeglądarkę no i wtedy ja się spyta o hasło to wpisujemy admin, admin lub admin i hasło 1234

pozdrawiam

Nie mogę się zalogować, żadne passy nie pasują. Nie da się tego inaczej rozwiązać ?