Ograniczona prędkość Internetu ADSL

Witam mam dziwny problem z internetem (prędkość jaka jest w umowie to 6 Mb/s) Przy robieniu testu prędkości np na stronie http://www.speedtest.net/pl/ prędkość sięga około 6Mb/s czyli jest prawidłowo ale problemy zaczynają się kiedy ściągam jakiś plik wtedy prędkość na samym początku wynosi 500kB/s po czym spada średnio utrzymuje się w okolicach 300kB/s ale czasem potrafi osiągać najwyżej 100kB/s wcześniej było ok przy teście było 6Mb/s i przy  pobieraniu około 700kB/s problemy zaczeły się jakiś tydzień temu, sprawdzałem już prędkość na innym komputerze i było identycznie sprawdzałem po wifi i przez kabel skanowałem już antiwirusami a nawet wysłałem zgłoszenie do operatora ale on twierdzi że sieć jest w porządku macie może pomysł co powoduje takie ograniczenia prękości?

 

Toxi  proszę zapoznać  się z tym poradnikiem:

 

http://forum.dobreprogramy.pl/forum-14/ogloszenie-2-poradnik-zak%C5%82adania-i-edycji-tematu/

 

a następnie konkretnie zatytułować  wątek.

 

Zignorowanie prośby będzie skutkować usunięciem topica z forum.

Pobieranie zależy też od serwera, z którego pobierasz. Serwer mógł też nałożyć z jakiegoś powodu ograniczenie. Pobierz pliki z tego serwera http://noc.gts.pl/ z niego możesz pobierać pełną przepustowością łącza. Pokaż parametry linii, zobaczymy co tam się dzieje.

tak wiem że niektóre serwery ograniczająprędkość dlatego poczekałem tydzień i sprawdziłem w kilku różnych źródłach szczególnie tam gdzie nigdy takich ograniczeń nie było, sprawdziłem też pobieranie z tego serwera co podałeś i dalej jest ten sam problem najwyższa prędkość jaką osiągnął to 400kB/s a najniższa ok 100kB/s poza tym strasznie skakała np  z 400 na 200 potem na 350 i na końcu na 120. nie wiem czy o to ci chodziło z parametrami lini a dałem zrzut ekranu

http://forum.dpcdn.pl/uploads/monthly_11_2014/post-268451-0-24964000-1416151576.jpg

Router jest Twój czy dostawcy? Parametry są okej, ale są błędy CRC. Jeśli router jest Twój, sprawdź na innym czy problem występuje. Jeśli dostawcy, zgłoś że są właśnie błędy. Ogólnie zgłosić też możesz, ale jeśli to Twój router, to prawdopodobnie winę będą zwalać na Twoje urządzenie.

tak router jest mój dokładnie to tp-link TD-W8951ND był ostatnio wymieniany przez serwis na nowy dlatego wykluczyłem go jak szukałem rozwiązania ale widocznie mam takiego pecha że wymieniono mi go na uszkodzony no nic spróbuje sprawdzić na innym, zgłoszenie już wysyłałem do operatora ale on stwierdził że z jego strony jest wszystko w porządku ale dzięki za pomoc.

Router nie musi być uszkodzony, ale może generować z jakiegoś powodu błędy. Zobacz czy aktualizacja firmware coś pomoże. Warto też sprawdzić na innym routerze, a jeśli router masz swój, to na pewno masz od dostawcy jakiś modem (dostawca ma obowiązek dostarczyć do abonenta urządzenie dostępowe). Sprawdź na modemie czy problem występuje. Jeśli tak, to męcz dostawcę, aby naprawili problem.