Omnia i900 wpadła do wody

Witam

Mój ukochany telefon wpadł mi do miski z wodą (kranówką) na około 1-2 sekundy, telefon wyłączył się, na razie wyjąłem z baterię, kartę sim i wytarłem wszędzie tam, gdzie to możliwe bez rozkręcania telefonu (jestem na wakacjach i nie mam dostępu do śrubokrętu). Jeśli chodzi o stan zalania, to wydawało się, że omnia jest szczelna, niestety gdy chciałem podłączyć tylko baterię, zaczęła migać lampa błyskowa aparatu, a więc szybko zrezygnowałem z tego głupiego pomysłu (muszę się przyznać, że byłem troszkę pod wpływem paniki :D) Ekran od spodu nie jest zalany, więc nie jest aż tak tragicznie. Nie znam się na telefonach a zwłaszcza na tych dotykowych, teraz nie wiem czy telefon już “umarł” czy mogę go jeszcze samodzielnie spróbować włączyć i kiedy. Czy ktoś z was mógłby mi udzielić pomocy w sprawie dalszego postępowania aby uratować telefon? Byłbym bardzo wdzięczny :slight_smile:

Jak wrócisz z wakacji to go rozkręć i wytrzyj wszystkie okolice elementów na płytce alkoholem izopropenowym, skup uwagę na “białym nalocie” (jeśli wystąpi, powoduje zwarcia). Do tego czasu nie podłączaj żadnego źródła zasilania do telefonu. Może ożyje.

Kilka lat temu na pewnym forum poświęconemu telefonii czytałem, że zalany telefon dobrze jest włożyć do pralki ultradźwiękowej. Sam tego nie testowałem.

Udało mi się go jednak rozkręcić, wody ani białego nalotu prawie odziwo nie było, następnie złożyłem z powrotem i… włączył się :slight_smile: Jednak moja radość nie trwała długo, gdyż wyłączył się, zanim zdążył się całkiem załadować. Spróbowałem ponownie i znowu włączył się na kilka sekund, nawet windows zaczął się ładować, dźwięki także się załączają bez problemu, jednak ekran trochę miga jakby miał słabą częstotliwość odświeżania. I na tym się skończyło, nie wiem czy to bateria padła, czy jednak telefon nie może wstać, jakiś pomysł ktoś ma?

http://www.google.pl/search?sourceid=ch … lefon+wody