Opakowanie strony internetowej w APK

Przygotowałem aplikację webową, którą chciałbym dystrybuować. Chcę, by była dostępna m.in na Androidzie. Znalazłem w sieci masę artykułów, ale nigdzie nie jest napisane, jak tego dokonać samemu, a proponowane rozwiązania zawsze zawierały jakiś feler, np. apka musiałaby ładować dane z sieci.

Czy jest jakiś sposób, by dystrybuować moją apkę i by jej otwarcie powodowało załadowanie domyślnej przeglądarki Androida bez elementów interfejsu - tylko do wyświetlania mojej strony?

Zobacz czy PWA (progressive web apps) Ci podpasuje.

Znalazłem NativeScript z możliwością dodania WebView - chyba powinno działać. Progressive Web Apps sprawdzę.

Progressive Web Applications to jest to, tylko mam problem - Chrome żąda zastosowania service worker. Czy mam możliwość stosowania Service Worker bez nazwy domeny, tzn. dla plików z archiwum? To wydaje się być bez sensu, chociaż jednak service worker w tym przypadku pełni rolę serwera web.

Nie znam się na PWA bo dla mnie to kiepska technologia. Z service workerów wiele rzeczy korzysta i SW nie pełni roli serwera.

Obawiam się, że w ogóle nie wchodzi w grę użycie archiwum do przechowywania plików aplikacji PWA. PWA pobiera wszystkie potrzebne pliki z serwera WWW i trzyma je w cache przeglądarki oraz pozwala utworzyć skrót w telefonie do uruchamiania bezpośrednio tej aplikacji w silniku przeglądarki, lecz bez większości funkcji typowej przeglądarki.

Dobra. Z pomocą Android Studio zrobiłem wstępną apkę - jeszcze nie stworzyłem pliku .apk, ale program ładuje się do wirtualnej maszyny Androida i wisi podczas ładowania. Wykorzystałem klasę WebView. Całość w Javie nie zajmuje dużo. Mam nadzieję, że nie będę mieć problemów w związku z Oraclem (są nawet słuchy, że w przyszłości może nie być Javy w Androidzie).

Ponieważ na maszynie wirtualnej cały czas pobiera potrzebne pliki (bytecod WebAssembly, itd.), to postaram się wgrać apkę na telefon i przetestować.