Open Office - problem ze słownikiem

Cześć. Mam problem z Open Officem. Właśnie się na niego przesiadłem i nie wiele jeszcze o nim wiem. Problem dotyczy sprawdzania tekstu pod względem poprawności ortograficznej. Z strony producenta ściągnąłem jakiś słownik, który miał mi to zapewnić. W “Writer” wybrałem

Narzędzia->Menedżer pakietów

i dodałem ów pakiet do “Moje pakiety”. Uruchomiłem jeszcze raz “writer” i napisałem kilka słów błędnie, aby sprawdzić, czy coś mi poprawi (w tym celu nacisnołem ikonkę z “abc” podkreślonym na czerwono). I nic. Jednynie co mi poprawił to, że pierwszy wyraz musi się zaczynać od dużej litery, a tak pozatem nic.

Jak sobie z tym problemem poradzić. Jak zrobić, aby Open Office spraw-dzał napisany przeze mnie tekst. Ja zrobić, aby robił to automatycznie, a jak zrobić, aby robił to tylko wtedy, gdy ja chce (przy bardzo długich dokumentach ciągłe sprawdzanie dokumentu w Wordzie było nieco upierdliwe, więc tam min. wyłączało sie tagi automatyczne i odznaczało opcję sprawdzania w trakcie pisania).

Proszę o pomoc. Adam z Krakowa

1 - Jak to wersja Office ?

2 - Czytałeś hasło Autokorekta w pomocy ?

Otwórz czysty plik. Pierwsza zakładka od góry z lewej strony - Plik, w niej - Kreatory - zainstaluj nowe słowniki. Ściągnij potrzebne słowniki i musi działać - oczywiście jeśli zaznaczysz tę opcję. Po skończeniu fragmentu pisania każesz mu sprawdzic pisownię (ABC z “ptaszkiem”). Natomiast chyba nie zmienia na bieżąco w taki sposób, jak to robi Word. Pozdrawiam

Pobierz jeszcze raz potrzebne pliki, następnie spróbuj ręcznej instalacji. wg tej instrukcji. Nie zapomnij włączyć / dodać języka polskiego.

Albo, jeżeli chce Ci się jeszcze raz pobierać te +/- 100 MB ściągnij wersję OO z http://www.ux.pl/openoffice/ Będziesz miał to co trzeba domyślnie zainstalowane i włączone.