Używam open office org 2.1.0. Proszę powiedzcie jak ustawić w nim opcję sprawdzania pisowni po polsku. Jest wogole taka możliwość .
Proszę poprawić tytuł na konkretny. Przenoszę do odpowiedniego działu.
Tak, jest. Należy ściągnąć paczkę słowników stąd, a potem wypakować je gdzieś, potem wejśc do tego katalogu gdzie wypakowaliśmy i rozpakować wszystkie archiwa zip jakie znajdziemy. Następnie wszystkie pliki z rozszerzeniami aff, dic, idx i dat skopiuj do katalogu C:\Program Files\OpenOffice.org 2.1\share\dict\ooo. Jak już to zrobisz musisz wyedytować plik dictionary.lst (jest w wymienionym wyżej katalogu) w dowolnym edytorze tekstowym (chociaż systemowy notatnik nie jest do tego najlepszy) i umieść w nim następujące wpisy:
HYPH pl PL hyph_pl_PL
THES pl PL th_pl_PL_v2
DICT pl PL pl_PL
i zapisz plik.
Zrestartuj OpenOffice’a i w opcjach językowych wybierz Polski - z tym dasz sobie chyba już radę
Wiem że jest to trochę skomplikowany opis, i że istnieje automatyczne pobranie słownika, ale miałem raz z tym problem i teraz wolę instalację ręczną, jak wyżej.
Droga Kalino ja też miałem ten sam problem i również pytałem się na forum, jak rozwiązać ten problem. Szkoda, że nie poszukałaś mojego
posta, czy jak to się nazywa.
Jeden z internautów doradził mi, abym ściągnął sobie Open Office UX. Jest to wersja dostarczana przez polską firmę UX. Nie pamiętam jednak strony skąd można ściągnąć. To była strona tej firmy. Nie przejmuj, że
pisze tam, że jest to wersja płata - płatna jest tylko pudełkowa z instrukcją i wsparciem technicznym. Ale ta wersja jest chyba na dobrych programach.
Czym się różni wersja UX od Org. Tym, że usunięto tam pewne problemy
jakie pojawiały się w polskich wersjach. Masz tam również słownik i sprawdzanie polskiej pisowni. Nie ma jednak (albo ja nie umiem tego zrobić) sprawdzania angielskiej pisowni.
Pozdrawiam Adam z Krakowa
Jak masz jakieś dodatkowe pytania to służe:
Ux nie ma żadnych dodatkowych modułów sprawdzania pisowni poza polskim, a w wersji 2.1 miał (u mnie) pewien problem, żeby ustawić sprawdzanie pisowni “na stałe”, po każdym restarcie programu trzeba było ciągle ustawiać opcję sprawdzania.