OpenGL C++ jakie wybrać środowisko code::blocks, eclipse, itd, i jak je skonfigurowć

Witam, poszukuje środowiska pod opengl c++ po windowsa, i jak je skonfigurować, żeby muc programować w opengl

Np. QtCreator: http://stackoverflow.com/questions/3542718/installing-opengl-for-qt

Dzięki za odpowiedź, ale coś mam nie tak, uczę się opengl a szczególnie biblioteki glut z tego kursu

http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-OpenGL-C++/Pierwszy-program/103

 

i debugger zwraca mi błędy, być może, że nie mam ich zainstalowanych, możesz mi powiedzieć skąd ję pobrać i jak zainstalować

Debugger zwraca błędy?

Raczej kompilator lub linker.

 

Może by je tak przeczytać i się nimi podzielić?

http://zapodaj.net/d2b2ac14dd71b.png.html

 

tu jest zrzut ekranu z qtcreatora, praktycznie w każdej instrukcji jest błąd

Poczytaj lepiej o linkowaniu bibliotek. IDE nie jest od tego, żeby w magiczny sposób sprawić, aby dało się programować za pomocą jakiejś biblioteki, ale żeby usprawnić proces tworzenia aplikacji. Sam musisz rozumieć co robi kompilator i linker, a w IDE samemu zastosować odpowiednie opcje.

Poczytałem o linkowaniu i przy okazji znalazłem tutorial  jak w code::blocks skonfigurować tą bibliotekę glut

http://www.sci.brooklyn.cuny.edu/~goetz/codeblocks/glut/

 

zrobiłem wszystko według niego, w loga mam pełno błędów:

kod przykładowego programu : http://wklej.org/id/1200552/

 

log z code::blocks  :  http://zapodaj.net/7f08cc20852c9.png.html

Dobra daruj sobie tego windowsa, bo umrzesz, a tego nie zrobisz.