[OpenGL, C++]Silnik do gry - co polecacie?


#1

Witam,

od dłuższego czasu próbuję już stworzyć własny silnik do gry, jednak doszedłem do wniosku, że lepiej może jednak skorzystać z już gotowego silnika.

I tu moje pytanie: czym warto się zainteresować?

Chodzi mi tutaj o pomoc w np. odczytywaniu kolizji, czy picking (chyba tak się nazywa to obliczanie na który obiekt gracz kliknął). Resztę myślę że dam radę :wink:

Gra ma być na Windowsa oraz na Linuxa, silnik musi być prosty w obsłudze.

Z góry dzięki!


(nnick) #2

Irrlicht, OGRE


(Wojtekbogocki) #3

Jak wyżej, ewentualnie jeszcze Xenon Core ale to tylko pod Windows'a.


#4

hmmm. Zastanawiam się czy potrzebne mi jest coś takiego jak OGRE skoro potrzebny jest mi tylko picking i kolizje.


(Wojtekbogocki) #5

Hah niezdecydowany? :stuck_out_tongue: No dobra ale może powiedz jeszcze czy potrzebujesz czegoś do 3d czy 2d, bo de fakto zapomniałem o to zapytać :stuck_out_tongue: