[OpenGL, C++]Silnik do gry - co polecacie?

Witam,

od dłuższego czasu próbuję już stworzyć własny silnik do gry, jednak doszedłem do wniosku, że lepiej może jednak skorzystać z już gotowego silnika.

I tu moje pytanie: czym warto się zainteresować?

Chodzi mi tutaj o pomoc w np. odczytywaniu kolizji, czy picking (chyba tak się nazywa to obliczanie na który obiekt gracz kliknął). Resztę myślę że dam radę :wink:

Gra ma być na Windowsa oraz na Linuxa, silnik musi być prosty w obsłudze.

Z góry dzięki!

Irrlicht, OGRE

Jak wyżej, ewentualnie jeszcze Xenon Core ale to tylko pod Windows’a.

hmmm. Zastanawiam się czy potrzebne mi jest coś takiego jak OGRE skoro potrzebny jest mi tylko picking i kolizje.

Hah niezdecydowany? :stuck_out_tongue: No dobra ale może powiedz jeszcze czy potrzebujesz czegoś do 3d czy 2d, bo de fakto zapomniałem o to zapytać :stuck_out_tongue: