Witam,
mam pytanie:
otoż mam takie 3 obiekty:
Ta zaznaczona część trasy miała zostać obrócona o 90 stopni.
Jednak zamiast się obrócić wokoł własnej osi, obróciła się wokół innej osi
Co zorobić żeby obrocić ją tak jak chcę?
Pozdrawiam.
Witam,
mam pytanie:
otoż mam takie 3 obiekty:
Ta zaznaczona część trasy miała zostać obrócona o 90 stopni.
Jednak zamiast się obrócić wokoł własnej osi, obróciła się wokół innej osi
Co zorobić żeby obrocić ją tak jak chcę?
Pozdrawiam.
Jeżeli dobrze pamiętam:
-glPushMatrix zrzucasz na stos aktualną macierz widoku
-glTranslatef przestawiasz macierz widoku tak aby jej środek wypadał tam gdzie chcesz mieć oś obrotu
-gRotatef obracasz
-rysujesz obiekt
-glPoPMatrix przywracasz starą macierz widoku
Dziękuję, działa.
natomiast jakbym chciał żeby jakiś obiekt obracał się wokół mojej osi (osi gracza)?