OpenGL / Minecraft

Witam, 

 

Otóż kiedyś dawno, dawno temu chciałem pograć w Minecrafta, zainstalowałem i grałem :slight_smile: .

 

Potem miałem kilka reinstali system i innych perypetii z komputerem, czego w efekcie:

 

instaluję minecrafta prawilnie, włączam on robi “aktualizację” i potem wyświetla błąd:

 

---- Minecraft Crash Report ----

// Don’t do that.

 

Time: 10.01.15 19:25

Description: Initializing game

 

org.lwjgl.LWJGLException: Pixel format not accelerated

at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.nChoosePixelFormat(Native Method)

at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.choosePixelFormat(WindowsPeerInfo.java:52)

at org.lwjgl.opengl.WindowsDisplay.createWindow(WindowsDisplay.java:252)

at org.lwjgl.opengl.Display.createWindow(Display.java:306)

at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:848)

at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:757)

at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:739)

at bss.an(SourceFile:526)

at bss.ak(SourceFile:355)

at bss.a(SourceFile:302)

at net.minecraft.client.main.Main.main(SourceFile:124)

 

 

A detailed walkthrough of the error, its code path and all known details is as follows:


 

– Head –

Stacktrace:

at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.nChoosePixelFormat(Native Method)

at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.choosePixelFormat(WindowsPeerInfo.java:52)

at org.lwjgl.opengl.WindowsDisplay.createWindow(WindowsDisplay.java:252)

at org.lwjgl.opengl.Display.createWindow(Display.java:306)

at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:848)

at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:757)

at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:739)

at bss.an(SourceFile:526)

at bss.ak(SourceFile:355)

 

– Initialization –

Details:

Stacktrace:

at bss.a(SourceFile:302)

at net.minecraft.client.main.Main.main(SourceFile:124)

 

– System Details –

Details:

Minecraft Version: 1.8.1

Operating System: Windows 8.1 (amd64) version 6.3

Java Version: 1.8.0_25, Oracle Corporation

Java VM Version: Java HotSpot 64-Bit Server VM (mixed mode), Oracle Corporation

Memory: 54879624 bytes (52 MB) / 155983872 bytes (148 MB) up to 1060372480 bytes (1011 MB)

JVM Flags: 6 total; -XX:HeapDumpPath=MojangTricksIntelDriversForPerformance_javaw.exe_minecraft.exe.heapdump -Xmx1G -XX:+UseConcMarkSweepGC -XX:+CMSIncrementalMode -XX:-UseAdaptiveSizePolicy -Xmn128M

IntCache: cache: 0, tcache: 0, allocated: 0, tallocated: 0

Launched Version: 1.8.1

LWJGL: 2.9.1

OpenGL: ERROR RuntimeException: No OpenGL context found in the current thread.

GL Caps: 

Using VBOs: No

Is Modded: Probably not. Jar signature remains and client brand is untouched.

Type: Client (map_client.txt)

Resource Packs: []

Current Language: ERROR NullPointerException: null

Profiler Position: N/A (disabled).

 

Chodzi z tego co zobaczyłem, że nie mam OpenGL’a.

 

Potem odwołuje mnie bym, zobaczył najnowasze sterowniki do karty graficznej, jak ja je instalowałem.

Ale mówię, może coś źle zrobiłem: Instaluje ze strony AMD “Detector”, by przejrzął mojego PC. I stwierdza, że on nie może znaleźć nic dla mojej Karty graficznej.

 

Jeśli chodzi o specyfikacje, to nie tylko na minimalnych co nawet na rekomendowanych mi powinno iść gładko.

 

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/minecraft/11356/?p=a

 

Czytałem, że do Radeona HD 4800, nie ma OpenGL’a… ale skoro wcześniej mi chodziło, i powinno chodzić dalej, to czemu nie działa? 

 

Chciałbym, aby odpowiedzi nie były typu: 

Twoja karta jest cieńka, nie pójdzie i “koniec tematu”, bo powinno iść i to nawet płynnie. Więc… Panowie i Panie, pomóżcie :slight_smile:

 

 

Problem występuje w super Win8

http://steamcommunity.com/app/231160/discussions/0/792924952616339808/?l=polish

Czyli sobie nie pogram ? :frowning:

 

http://hopper.minecraft.net/help/pixel-format-not-accelerated/

 

Przy próbie włączenia MC, wyświetla tą stronę. Może jakaś podpowiedź…

Tam w linku poczytasz jak naprawić to.

A tak ogólnie to w google jest ze 300 odnośników jak to naprawiać.

OpenGL to standard otwarty, open source, zamiennik dla DirectX, obsługuje go każda karta graficzna. Robią na nim gry pod linuksa, więc nie jest specjalnie ‘wymagający’. Nie ma karty Radeon HD4800, to seria kart, sterowniki możesz pobrać ręcznie, chociaż nie wiem czy ma to sens.

No właśnie taka seria… AMD źle zrobiło ;-; Może czysty marketing… Ludzie nie sprawdzaja jaka maja karte na płytce (naklejka) tylko menadżer urządzeń… Pisze HD7700? To jest HD7700 i koniec… XD Programowo da sie sprawdzić tylko po Device Id i szukając go na techpowerup.

A jakie to ma znaczenie skoro pobierając sterowniki dla 4800 to jest ta sama paczka co dla 4850 czy 4870. Na stronie AMD przy wybieraniu nie masz szczegółowo tylko 4xxx.

 

To ta sama paczka sterów.