Witam
Od niedawna uczę się OpenGL.
Poszukuje dobrego algorytmu do rysowania koła i elips najlepiej w 3D
Wiem że tutaj się stosuje glVertex3f(x, y, z);
Pozdrawiam
Grześ
Witam
Od niedawna uczę się OpenGL.
Poszukuje dobrego algorytmu do rysowania koła i elips najlepiej w 3D
Wiem że tutaj się stosuje glVertex3f(x, y, z);
Pozdrawiam
Grześ
Pamiętaj, że koło i elipsa to są figury płaskie (czyli 2D), trójwymiarowe (3D) bryły to np. kula.
Witam
Trochę odgrzewam ten temat.
Udało mi się częściowo rozwiązać ten problem. W tym dokumencie http://frozz.kylos.pl/pwsz/semestr_4/Grafika_komputerowa/lekcje/Lekcja_1.pdf na stronie 3 jest taki algorytm do rysowania koła w 3D.
GLfloat x,y,kat;
const GLfloat GL_PI=3.1415f;
glBegin(GL_TRIANGLE_FAN);
glVertex3f(0.0f, 0.0f, -6.0f); //srodek kola
for(kat = 0.0f; kat < (2.0f*GL_PI); kat += (GL_PI/32.0f))
{
x = 1.5f*sin(kat);
y = 1.5f*cos(kat);
glVertex3f(x, y, -6.0f);
}
glEnd();
Czy ktoś może mi pomóc napisać funkcję która rysuje koło w miejscu i rozmiarze podanym przez parametry.
Mam na myśli parametry x,y,z i np promień koła
Serdecznie Pozdrawiam
Grześ