Opengl szescian tablice wierzchołków

witam, zrobiłem sześcian z wykorzystaniem tablic wierzchołków. sześcian się rysuje ale niektóre ściany są wklęsłe środkiem. proszę o przejrzenie kodu i o uwagi. pozdrawiam

/* 

 * File: main.c

 * Author: marcin

 *

 * Created on 13 październik 2012, 16:29

 */


#include 

#include 

#include 

#include 


/*

 * 

 */

const float delta_alfa = 0.05;

float alfa = 0.0;

float a = 0.725;

int widthWindow = 600;

int heightWindow = 800;

float r = 1.0;

float fovy = 45.0, aspect = 1.0, near_ = 0.1, far_ = 10.0;//parametry dla gluPerspective()


void ukladWspolrzednych(){

    glBegin(GL_LINES);

      //linia x rozowa

      glColor3f(1.0, 0.0, 1.0);

      glVertex3f(5.0, 0.0, 0.0);

      glVertex3f(-5.0, 0.0, 0.0);

      //linia y zielona

      glColor3f(0.0, 1.0, 1.0);

      glVertex3f(0.0, 5.0, 0.0);

      glVertex3f(0.0, -5.0, 0.0);

      //linia z zolta

      glColor3f(1.0, 1.0, 0.0);

      glVertex3f(0.0, 0.0, 5.0);

      glVertex3f(0.0, 0.0, -5.0);

    glEnd();

}


void szescian(){

    static float wierzcholki[] = {

        0.0, 0.0, 0.0,//0 0 0 0

       0.75, 0.0, 0.0,//1 a 0 0

       0.75, 0.0, 0.75,//2 a 0 a

        0.0, 0.0, 0.75,//3 0 0 a

        0.0, 0.75, 0.0,//4 0 a 0

       0.75, 0.75, 0.0,//5 a a 0

       0.75, 0.75, 0.75,//6 a a a

        0.0, 0.75, 0.75 //7 0 a a

    };

    float kolory[] = {

        1.0, 0.0, 0.0,

        0.0, 1.0, 0.0,

        0.0, 0.0, 1.0,

        1.0, 1.0, 0.0,

        1.0, 0.0, 0.0,

        0.0, 1.0, 0.0,

        0.0, 0.0, 1.0,

        1.0, 1.0, 0.0

    }; 

    glEnableClientState(GL_VERTEX_ARRAY);

    glEnableClientState(GL_COLOR_ARRAY);

    glVertexPointer(3, GL_FLOAT, 0, wierzcholki);

    glColorPointer(3, GL_FLOAT, 0, kolory);


    static unsigned short dolnaSciana[] = {0, 1, 2, 3};

    static unsigned short gornaSciana[] = {4, 5, 6, 7};

    static unsigned short tylnaSciana[] = {0, 1, 4, 5};

    static unsigned short przodSciana[] = {2, 3, 6, 7};

    static unsigned short lewaSciana[] = {0, 3, 4, 7};

    static unsigned short prawaSciana[] = {1, 2, 5, 6};


    glDrawElements(GL_QUADS, 4, GL_UNSIGNED_SHORT, dolnaSciana);

    glDrawElements(GL_QUADS, 4, GL_UNSIGNED_SHORT, gornaSciana);

    glDrawElements(GL_QUADS, 4, GL_UNSIGNED_SHORT, tylnaSciana);

    glDrawElements(GL_QUADS, 4, GL_UNSIGNED_SHORT, przodSciana);

    glDrawElements(GL_QUADS, 4, GL_UNSIGNED_SHORT, lewaSciana);

    glDrawElements(GL_QUADS, 4, GL_UNSIGNED_SHORT, prawaSciana);

}


void anim(){

    alfa += delta_alfa;

    glutPostRedisplay();

}


void init(){

    glClearColor(0.0, 0.0, 0.0, 1.0);

    glEnable(GL_DEPTH_TEST);

}


void odrysuj(int szerokosc, int wysokosc){

    float h = wysokosc;

    float w = szerokosc;

    glViewport(0, 0, szerokosc, wysokosc);

    glMatrixMode(GL_PROJECTION);

    glLoadIdentity();

    gluPerspective(fovy, w/h, near_, far_);

    glMatrixMode(GL_MODELVIEW);

}


void scena(){

    glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);

    glLoadIdentity();

    gluLookAt(2.0, 2.0, 2.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.1, 0.0);

    ukladWspolrzednych();

    glRotatef(alfa, 0.0, 1.0, 0.0);

    //glTranslatef(r, 0.0, 0.0);

    glTranslatef(-a / 2, 0.0, -a / 2);

      szescian();

    glFlush();

    glutSwapBuffers();

}


int main(int argc, char** argv) {

    glutInit(&argc, argv);  

    glutInitDisplayMode(GLUT_RGB | GLUT_DOUBLE | GLUT_DEPTH );

    glutInitWindowSize(heightWindow, widthWindow);

    glutInitWindowPosition(100,100);

    glutCreateWindow("Scena testowa");

    glutDisplayFunc(scena);

    glutReshapeFunc(odrysuj);

    glutIdleFunc(anim);

    init();

    glutMainLoop();

    return (EXIT_SUCCESS);

}

Dodane 21.10.2012 (N) 16:16 – problemem była zła kolejność wierzchołków, wstawiam kod dla zainteresowanych, pozdrawiam.

/* 

 * File: main.c

 * Author: marcin

 *

 * Created on 13 październik 2012, 16:29

 */


#include 

#include 

#include 

#include 


/*

 * 

 */

const float delta_alfa = 0.05;

float alfa = 0.0;

float a = 0.725;

int widthWindow = 600;

int heightWindow = 800;

float r = 1.0;

float fovy = 45.0, aspect = 1.0, near_ = 0.1, far_ = 10.0;//parametry dla gluPerspective()


void ukladWspolrzednych(){

    glBegin(GL_LINES);

      //linia x rozowa

      glColor3f(1.0, 0.0, 1.0);

      glVertex3f(5.0, 0.0, 0.0);

      glVertex3f(-5.0, 0.0, 0.0);

      //linia y zielona

      glColor3f(0.0, 1.0, 1.0);

      glVertex3f(0.0, 5.0, 0.0);

      glVertex3f(0.0, -5.0, 0.0);

      //linia z zolta

      glColor3f(1.0, 1.0, 0.0);

      glVertex3f(0.0, 0.0, 5.0);

      glVertex3f(0.0, 0.0, -5.0);

    glEnd();

}


void szescian(){

    static float wierzcholki[] = {

        0.0, 0.0, 0.0,//0 0 0 0

       0.75, 0.0, 0.0,//1 a 0 0

       0.75, 0.0, 0.75,//2 a 0 a

        0.0, 0.0, 0.75,//3 0 0 a

        0.0, 0.75, 0.0,//4 0 a 0

       0.75, 0.75, 0.0,//5 a a 0

       0.75, 0.75, 0.75,//6 a a a

        0.0, 0.75, 0.75 //7 0 a a

    };

    float kolory[] = {

        1.0, 0.0, 0.0,

        0.0, 1.0, 0.0,

        0.0, 0.0, 1.0,

        1.0, 1.0, 0.0,

        1.0, 0.0, 0.0,

        0.0, 1.0, 0.0,

        0.0, 0.0, 1.0,

        1.0, 1.0, 0.0

    }; 

    glEnableClientState(GL_VERTEX_ARRAY);

    glEnableClientState(GL_COLOR_ARRAY);

    glVertexPointer(3, GL_FLOAT, 0, wierzcholki);

    glColorPointer(3, GL_FLOAT, 0, kolory);


    static unsigned short dolnaSciana[] = {0, 1, 2, 3};

    static unsigned short gornaSciana[] = {4, 5, 6, 7};

    static unsigned short tylnaSciana[] = {0, 4, 7, 3};

    static unsigned short przodSciana[] = {1, 2, 6, 5};

    static unsigned short lewaSciana[] = {0, 1, 5, 4};

    static unsigned short prawaSciana[] = {2, 3, 7, 6};


    glDrawElements(GL_QUADS, 4, GL_UNSIGNED_SHORT, dolnaSciana);

    glDrawElements(GL_QUADS, 4, GL_UNSIGNED_SHORT, gornaSciana);

    glDrawElements(GL_QUADS, 4, GL_UNSIGNED_SHORT, tylnaSciana);

    glDrawElements(GL_QUADS, 4, GL_UNSIGNED_SHORT, przodSciana);

    glDrawElements(GL_QUADS, 4, GL_UNSIGNED_SHORT, lewaSciana);

    glDrawElements(GL_QUADS, 4, GL_UNSIGNED_SHORT, prawaSciana);

}


void anim(){

    alfa += delta_alfa;

    glutPostRedisplay();

}


void init(){

    glClearColor(0.0, 0.0, 0.0, 1.0);

    glEnable(GL_DEPTH_TEST);

}


void odrysuj(int szerokosc, int wysokosc){

    float h = wysokosc;

    float w = szerokosc;

    glViewport(0, 0, szerokosc, wysokosc);

    glMatrixMode(GL_PROJECTION);

    glLoadIdentity();

    gluPerspective(fovy, w/h, near_, far_);

    glMatrixMode(GL_MODELVIEW);

}


void scena(){

    glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);

    glLoadIdentity();

    gluLookAt(2.0, 2.0, 2.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.1, 0.0);

    ukladWspolrzednych();

    glRotatef(alfa, 0.0, 1.0, 0.0);

    //glTranslatef(r, 0.0, 0.0);

    glTranslatef(-a / 2, 0.0, -a / 2);

      szescian();

    glFlush();

    glutSwapBuffers();

}


int main(int argc, char** argv) {

    glutInit(&argc, argv);  

    glutInitDisplayMode(GLUT_RGB | GLUT_DOUBLE | GLUT_DEPTH );

    glutInitWindowSize(heightWindow, widthWindow);

    glutInitWindowPosition(100,100);

    glutCreateWindow("Scena testowa");

    glutDisplayFunc(scena);

    glutReshapeFunc(odrysuj);

    glutIdleFunc(anim);

    init();

    glutMainLoop();

    return (EXIT_SUCCESS);

}